Descartada definitivament la prova pilot de carrils únics en hora punta

El ministre Torres reconeix que "no ha funcionat com estava previst"

El ministre d'Ordenament Territorial, Jordi Torres, ha informat aquest divendres que s'ha descartat definitivament la possibilitat de consolidar la prova pilot introduïda el 30 de gener a les parròquies d'Encamp i de la Massana, i que consistia a reduir de dos a un sol carril les zones de més congestió en hora punta. La mesura no va donar els resultats esperats durant els dos dies que es va aplicar (hi va haver queixes a les xarxes socials per les cues que es van generar a primera hora del matí), motiu pel qual la Taula Nacional de Mobilitat, reunida aquest divendres, ha decidit no tornar a aplicar la mesura.

Torres ha reconegut que les proves "no van funcionar com el previst" i que s'ha descartat definitivament. Es van aplicar entre la rotonda de Sorribes i fins a l'encreuament de Sispony, en el cas de la Massana, i entre la rotonda Valira Nova i la Bartra en el cas d'Encamp.

D'altra banda, ha informat el ministre, la Taula Nacional de Mobilitat ha acordat "posposar fins a la propera reunió" el Pla de Mobilitat Integral de la vall central. En d'altres paraules, es reprendrà aquesta tasca "quan estigui constituït el nou Govern". El motiu, ha justificat Torres, "és donar-li un nou impuls i no polititzar-lo", tenint en compte la seva importància.

Es tracta d'un projecte que s'ha anat allargant en el temps (s'havia parlat que s'enllestiria el juliol de l'any passat i posteriorment el setembre), que finalment no veurà la llum aquesta legislatura. La pròpia cònsol major d'Andorra la Vella, Conxita Marsol, va lamentar fa uns mesos el retard d'aquest pla.