Encamp reclama la implicació del comerç amb l'Spartan Race

Fins a 5.000 persones participaran en la cinquena edició de la cursa a Grau Roig

El comerç local d'Encamp té una oportunitat d'or per a promocionar-se aquest cap de setmana amb l'arribada a Andorra de la cinquena edició de l'Spartan Race, que aproparà al voltant de 5.000 inscrits. Segons ha confirmat aquest dimecres el director de la competició, Ángel Sanz, la voluntat de l'organització és ajudar als comerciants de la parròquia perquè promocionin els seus productes aprofitant els dies de carrera i, d'aquesta manera, donar-los-hi més visibilitat i beneficis. "Tenim l'oportunitat de mostrar què és Andorra en un petit reducte espartà" i, per aquest motiu, Sanz s'ha mostrat obert a l'arribada de tots aquells petits comerços encampadans que hi vulguin formar part. El cònsol major de la parròquia, Jordi Torres, ha confirmat que aquest va ser un suggeriment que va fer la mateixa organització, ja que "tenen una zona de venda de productes" a Grau Roig. La idea, per tant, és que els comerciants que habitualment munten la seva parada als mercats del dissabte puguin tenir un espai reservat dins l'esdeveniment, així com una parada al complex esportiu de la parròquia el divendres a la tarda, que serà quan es repartiran els dorsals als corredors. 

Tot i que Torres ha manifestat que ja "hi ha alguns interessats", que suposen "dos o tres comerços", tots aquells que encara vulguin afegir-se tenen temps fins al cap de setmana. "Ja s'ha fet la comunicació amb l'associació d'empreses i ara ens han de fer el retorn", ha indicat. La roda de premsa també ha comptat amb la presència de la directora de màrqueting d'Andorra Turisme, Noemí Pedra, que ha destacat diversos "aspectes que sumen a favor de la prova" i, un d'ells, és el moment en què es fa, ja que en aquestes dates el Principat pateix "pics de baixa afluència turística i tenir aquest volum de gent és molt important". A més, ha ressaltat que el 88% dels inscrits són turistes i, per tant, "és gent que pernocta a Andorra". D'altra banda, el 75% dels participants el 2018 manifesten que repetirien l'experiència i valoren l'esdeveniment amb una nota del 9,3. 

Pel que fa a la carrera, Torres ha recordat que un dels principals objectius és assolir el treball en equip i la cooperació i, enguany, "ho comencem a inculcar als infants". En aquest sentit, hi haurà una sèrie de circuits amb obstacles a la zona de Prada de Moles on participaran alumnes d'entre 12 i 16 anys de l'escola de secundària d'Encamp. Els guanyadors obtindran una invitació per a participar en les sessions de dissabte i diumenge de la categoria Kids. Quant a la resta de recorreguts, són similars als de l'any passat: el recorregut Sprint té una distància de 5 quilòmetres i compta amb 25 obstacles; la Súper amb un recorregut de 13 quilòmetres i 30 obstacles; la Vist compta amb 21 quilòmetres de distància i 35 obstacles, i l'Ultra amb una distància de 50 quilòmetres.