Gaudir d'un cotxe nou per dotze cèntims el minut

El grup Becier apropa a Andorra el servei 'carsharing' amb una flota de sis vehicles

Zipcar és una empresa nord-americana que ofereix serveis de 'carsharing' o vehicles compartits als seus membres mitjançant una reserva prèvia des de l'any 2000. Vist l'èxit que ha tingut la iniciativa al llarg d'aquest temps en diversos països, el grup Becier ha decidit apropar aquesta marca a Andorra i oferir un servei de lloguer de cotxes més flexible i adaptat al client del que poden oferir les cases que es dediquen exclusivament a aquest àmbit. Segons ha anunciat aquest dimecres el vicepresident executiu de l'àrea comercial de grup Becier, Joan Betriu, durant la presentació a l'Iqos Lounge, els clients d'aquest nou servei podran reservar un vehicle mitjançant una aplicació mòbil, disponible gratuïtament per a iOS i Android, que es trobarà estacionat en diferents zones cèntriques del Principat. Després d'haver realitzat la reserva sense cap fiança ni cap cost addicional, el client podrà "començar a conduir per dotze cèntims el minut amb una reserva mínima d'una hora". 

Actualment el grup Becier compta amb una flota de sis vehicles, quatre Renault Clio i dos Renault Megane nous i de benzina, "però ens adaptarem a la demanda de la gent", i la idea "és que puguem ampliar la flota en un període relativament curt". Així doncs, el client només haurà de preocupar-se en abonar l'import del temps que ha gaudit el vehicle, sense haver de patir per l'assegurança i la benzina, que estan incloses dins del servei. A més, "per un euro més l'hora podem oferir l'exempció de la franquícia", que se situa en els 1.400 euros si no es paga aquest suplement. Un cop finalitza el servei, l'usuari ha de retornar el vehicle al mateix emplaçament des d'on el va agafar i, des de la mateixa aplicació mòbil, pot "bloquejar el cotxe amb la clau dins". 

Per a Betriu aquest servei pot ser molt efectiu per a persones que necessiten un transport en casos puntuals o per "qui vulgui prescindir del seu vehicle habitual". Així, també ha indicat que pot ser útil per al Govern o els comuns a causa "dels problemes de mobilitat que té el país". Tot i això, ha manifestat que el seu ús està més aviat destinat a trajectes mitjans/curts i, en el futur, es contempla la possibilitat d'introduir vehicles sostenibles, siguin híbrids endollables o elèctrics.