Publicitat
Publicitat

L'eficiència energètica arriba a l'escola del Pedral d'Encamp

Es va reduint progressivament el consum energètic de totes les escoles per "plantar la llavor per un canvi a nivell de societat"

Els ministres d'Ordenament Territorial i d'Educació i Ensenyament Superior, Jordi Torres i Eric Jover, han visitat aquest dilluns les obres de millora de l'eficiència energètica que es van fer durant l'estiu a l'escola del Pedral d'Encamp per mostrar el treball transversal que s'està fent a través del projecte 3E d'eficiència energètica a les escoles, també amb la implicació del ministeri de Medi Ambient i Sostenibilitat. Es tracta de la primera fase dels treballs, que han consistit en la renovació de tres de les quatre façanes, així com les portes i finestres, per un import de 600.000 euros. El projecte es completarà l'estiu vinent, arribant als 1,05 milions, amb la millora de la quarta façana, de la teulada i de tota la il·luminació. Amb aquesta inversió, s'aconseguirà que l'edifici redueixi en més d'un 30% el seu consum energètic. 

D'altra banda, durant l'any vinent també es licitarà la millora dels patis de l'escola, després que el Govern adquirís recentment una part de l'espai, fins ara en règim de lloguer. 

El projecte 3E inverteix cada any al voltant d'un milió d'euros per anar fent energèticament més eficients tots els centres escolars del país. Tot i que encara queda més feina per fer que la que ja s'ha enllestit, els dos ministres han assegurat que es treballa cada any sense pausa per tal que sigui una realitat. A més, han destacat que les empreses a càrrec de les obres han de fer un esforç suplementari per poder completar els treballs durant el curt període de vacances d'estiu, per no entorpir el normal funcionament dels centres. És per això que Jordi Torres ha volgut agrair la feina de l'equip d'arquitectura Atserà i a l'empresa constructora Progec. 

De la seva banda, el ministre d'Educació ha recordat que les millores d'eficiència energètica a les escoles serveixen d'exemple per al canvi de model energètic que cal impulsar en la societat, i considera que si es duen a terme primer a l'administració pública, després "és més fàcil demanar-ho als privats". Els treballs, a més, van acompanyats d'un projecte pedagògic per explicar als alumnes quins són els reptes associats a l'eficiència energètica a les escoles i per inculcar-los els valors de sostenibilitat a les noves generacions. Així, l'objectiu d'impulsar aquestes millores precisament en les escoles és aconseguir "plantar la llavor per un canvi a nivell de societat".

De cara a l'estiu vinent, a banda de finalitzar els treballs a l'escola de primera ensenyança d'Encamp, també hi ha d'altres reptes com la millora del centre de formació professional d'Aixovall, la creació d'una xarxa de calor entre les escoles franceses i andorranes de Sant Julià a partir de la central de biomassa que ja disposa la primera, i el projecte d'ampliació de les escoles de Santa Coloma, que també preveu millores energètiques.