Societat 05/06/2019

Mobilitat estudia ampliar les proves pilot a l'alçada dels bombers de Santa Coloma i a l'entrada nord de Canillo

L'acció al tram entre la rotonda d'Anyós i el túnel de les Dos Valires funciona amb èxit i tot apunta que quedarà així de manera definitiva

C. G.
2 min
Vehicles circulen per la zona on s'ha activat la prova pilot, en el tram comprès entre la rotonda d'Anyós i el túnel de les Dos Valires. / M. V. (ANA)

L'àrea de Mobilitat ha activat aquest dimecres, de 7 a 9 del matí, la prova pilot a la CG3, en el tram comprès entre la rotonda d'Anyós i el túnel de les Dos Valires, per habilitar-hi dos carrils i descongestionar el volum de trànsit que es concentra en sentit baixada entre setmana. La prova pilot "s'aguantava molt bé sobre el paper", i "'in situ' ha donat els resultats esperats", ha celebrat el cap de l'àrea de Mobilitat i Pavimentació, Jaume Bonell. Veient els resultats, l'equip de vialitat, que justament s'ha posat en funcionament aquest dimecres, estudia activar dispositius similars a d'altres punts conflictius del país. Entre ells el tram a la zona dels bombers de Santa Coloma, que en sentit sud passa de dos a un carril (seria mantenir-ne dos en jornades en què es concentra molta gent que surt del país), i a la zona de Sant Joan de Caselles fins al poble de Canillo en sentit sud, que també passa de dos a un carril.

Aquestes són zones que estudia aquest nou equip de vialitat format per quatre persones, que depèn de Mobilitat i que té "autonomia per decidir actuar" en punts conflictius de la xarxa viària. Així ho han fet ja a la sortida de la Massana, on s'ha habilitat un segon carril a partir de la rotonda d'Anyós perquè els vehicles que venen d'aquesta carretera no s'hagin d'incorporar al carril dels que baixen de la població massanenca (on també hi ha els que venen d'Ordino). "No hi ha hagut retenció de cap tipus", ha afirmat Bonell, ni d'una banda ni de l'altra. La prova pilot s'allargarà uns dies més i al juliol es decidirà si ja al setembre es deixa "de manera definitiva".

Si quedés de forma permanent caldria fer unes obres de poca envergadura, ha explicat Bonell, que consistiran a esborrar les marques de pintura i, si pressupostàriament es pot, canviar l'asfalt.

Bonell ha informat que només hi ha la intenció de fer-la de 7 a 9 i en sentit sud, ja que en sentit nord les cues es formen de tarda i just entrant a la Massana, el que implicaria una actuació diferent a aquesta, si mai fos el cas.

Pel que fa a la zona de vianants que queda baixant a la dreta, tot i haver posat els dos carrils, s'ha aconseguit mantenir. Això sí, queda més estreta, ha reconegut Bonell.

stats