Mobilitat i la policia creuen que les sancions de trànsit són "irrisòries"

Anuncien la creació d'una base de dades per detectar les causes d'accidents i possibles solucions

Jaume Bonell, director del departament de Mobilitat, ha reconegut que "les sancions a Andorra són massa baixes en comparació a altres països", i ha defensat la necessitat "d'implementar mesures que ajudarien a una conducció més cívica", referint-se a una pujada de les multes a pagar. Tanmateix, Bruno Lasne, director primer adjunt del Cos de Policia, ha descrit les sancions actuals com "irrisòries". Lasne ha anunciat que ja s'està estudiant la implementació d'un nou Codi de Circulació que suposaria unes sancions econòmiques en consonància a les d'altres països. A Espanya, per exemple, les multes per excés de velocitat poden arribar a 600 euros i a la retirada del carnet de conduir en els casos més greus. A França, superar en 50 quilòmetres per hora el límit establert, suposa una sanció de fins a 1.500 euros. A Andorra, l'import més significatiu és de 300 euros en els casos més greus.

Una base de dades per detectar les causes d'accidents i possibles solucions

D'altra banda, Bonell ha presentat el que serà la base de dades dels accidents de trànsit, que es gestionarà directament des de la Taula Tècnica del Trànsit (formada pels caps del Servei de Circulació, el Servei de Policia i Mobilitat). Aquesta base permetrà enregistrar accidents de trànsit i les seves causes, que seran enregistrades en una base cartogràfica. Els principals objectius d'aquest sistema, ha detallat Bonell, "és la millora dels elements que causen els accidents per tal de prevenir-los". D'altra banda, també es pretén "establir un vincle d'interacció amb les diferents administracions per dissenyar campanyes de prevenció". Diàriament, Mobilitat publicarà dades dels accidents i víctimes que es podran consultar a través de l'aplicació mòbil.

Bonell ha destacat que en l'actualitat "molts accidents de trànsit no s'han pogut analitzar per falta d'eines", i ha afegit que "aquesta base de dades resoldrà de forma significativa aquest problema". El punt d'inflexió per crear la base de dades dels accidents de trànsit ha estat el Pla Nacional de Reducció d'Accidents (Zero Accidents), campanya de l'Automòbil Club d'Andorra (ACA) destinada a reduir a zero els accidents mortals al Principat. L'entrada en funcionament de la base de dades serà a la tardor, tot i que no s'ha concretat cap dia exacte.