Mortés reclama una rotonda per acabar amb "un punt negre" del país

El cònsol recorda que el punt giratori ja està contemplat al Pla sectorial de carreteres mentre Baró explica que els experts han detectat que es pot millorar la seguretat en aquest punt

L'accident de trànsit d'aquest dilluns, en què va perdre la vida una dona de 53 anys resident, a la CG3 a la sortida de la Massana just a tocar de la parròquia d'Ordino, ha tornat a posar en evidència que la zona és un "punt negre" i "crític" on cal actuar, ha exposat el cònsol major d'Ordino, Josep Àngel Mortés. En poc més de dos anys han perdut la vida tres persones a aquesta zona, i ja arran de l'accident entre dos vehicles el novembre del 2017, el Govern va decidir eliminar el doble carril que hi havia de pujada. Però, veient els fets d'aquest dilluns la mesura no és suficient i calen noves accions, ha exposat el cònsol. Concretament, la construcció d'una rotonda per acabar amb les diverses opcions d'incorporacions que hi ha actualment, per anar a l'heliport i per entrar a un supermercat. Així ho ha reclamat Mortés, que ha recordat que aquest punt giratori ja està contemplat i aprovat pel Consell General al pla sectorial de carreteres.

Aquesta rotonda és, de fet, la que està prevista com a punt d'entrada i sortida del vial de la Massana, una desviació que ha de permetre no haver de passar pel centre del poble massanenc i que connectarà amb la rotonda del túnel de les Dos Valires. El cònsol ordinenc ha recordat que el vial de la Massana és prioritat del Govern, i que així ho va exposar Demòcrates en campanya electoral. "Tothom està d'acord que s'ha de fer", ha manifestat. Ara bé, si per un tema pressupostari s'ha d'allargar en el temps, ha demanat que, almenys, es comenci per la rotonda, per "reduir la sinistralitat" de la zona. En el mateix sentit, el cònsol major de la Massana, David Baró, ha recordat que el ministeri d'Ordenament Territorial "ja té projectat un punt giratori"  i ha afegit que "la competència en carreteres generals i en seguretat viària la té Govern" i que els "consta que els experts en mobilitat ja han detectat que es pot millorar encara més la seguretat en aquest punt amb la construcció d'una rotonda". De totes maneres, el cònsol massanenc, que ha mostrat les mostres de condol per la mort de la dona, ha destacat que "és evident que no es pot construir murs sobre les línies contínues per evitar envair carrils contraris ni posar rotondes a tot arreu per evitar possibles accidents" i ha emfasitzat que cal "fer una crida a tots els conductors perquè el més important és sempre respectar totes les normes de circulació a tots els punts del país i ser molt prudents per evitar accidents".

Aquest tram de la CG3 entre Ordino i la Massana ha provocat tres morts els darrers dos anys. L'abril del 2017 va perdre la vida un jove motorista de 31 anys, i el novembre del mateix any un home de 55 anys, que conduïa una camioneta amb quatre companys més, va perdre la vida quan tornava de treballar de la construcció.

I, finalment, l'accident d'aquest dilluns, en què un home, que ha estat detingut, va voler avançar en línia contínua. Per aquesta imprudència van xocar dos vehicles, en un dels quals viatjava la dona difunta.