Naturlàndia vol tenir la tirolina "més llarga del món"

L'empresa fabricant i la direcció del parc estan ultimant els detalls de l'acord, que podria ser una realitat les properes setmanes

Una tirolina de sis línies, que permet a sis persones tirar-se a la vegada, en un recorregut d'1,6 quilòmetres des de la cota 2.000 fins la cota 1.600 de Naturlàndia. Aquesta és l'atracció que té en ment la direcció per dinamitzar el parc i complementar l'oferta encapçalada pel Tobotronc. Quan sigui una realitat, es convertirà en la tirolina "més llarga del món", han assegurat fonts de la direcció, amb un recorregut espectacular i únic pel seu component "orogràfic", que la convertirà en un referent a Europa. N'hi ha algunes de més llargues però són individuals. Per trobar una atracció similar cal anar fins a Alaska, a Icy Strait Point.

En l'actualitat, l'empresa fabricant de tirolines i la direcció del parc estan ultimant els detalls de l'acord, que podria ser una realitat les properes setmanes. S'han hagut de fer "complicats" estudis orogràfics, tècnics i de seguretat a la zona, per comprovar-ne la seva viabilitat. Però ja s'està "a la recta final", han confirmat fons de la direcció.

La intenció del projecte és que l'empresa sigui l'encarregada de fer l'atracció i d'explotar-la, amb l'ajuda d'inversors privats andorrans. Pel que fa a la comercialització, aniria a càrrec de Naturlàndia i l'inclouria dins la seva oferta del parc.

Aquest nou projecte forma part del rentat de cara que se li vol donar a la zona esportiva i d'oci de referència de Sant Julià de Lòria. Anirà acompanyat de dos projectes que també estan en curs, l'escola de trial de Toni Bou que s'inaugurarà aquest estiu, i la zona de ràfting des de la localitat fins la frontera, que si tot segueix el previst serà una realitat a la tardor.

Un cop les tres noves atraccions estiguin a ple rendiment, Naturlàndia viurà "un salt de qualitat" que els permetrà ser "referents a Europa", han assegurat, per poder competir al nivell d'altres parcs d'atraccions propers com pot ser Port Aventura. Per tot plegat, l'objectiu és consolidar la línia ascendent de nombre de visitants, a raó d'un creixement del 2-3% anual, per començar a enfilar-se fins a creixements d'entre el 20 i el 30%, han assegurat fonts de la direcció.

Pel que fa a la plantilla, que ha patit una reducció els darrers mesos, augmentarà en paral·lel al creixement del parc, amb personal especialment format per a les noves atraccions.