Ordino Arcalís assoleix una facturació rècord amb un 11% més d'esquiadors

L’increment de la recaptació general per caixa ha estat d’un 25% i destaca especialment els ingressos per forfets

L'estació d'Ordino Arcalís ha tancat la temporada d'hivern aquest diumenge amb els millors resultats dels últims anys. En concret, l'ocupació ha experimentat un increment de l'11%, arribant als 199.000 dies d'esquí. Aquest fet, combinat amb un augment del consum mitjà per esquiador del 12%, ha fet créixer la recaptació per caixa de l'estació en un 25%. Dins d'aquest augment del consum per client, la venda directa de forfets ha estat la protagonista, amb un increment del 35%. En aquest sentit, també és destacable la millora de les xifres de restauració i d'escola, amb uns increments del 25% i el 15%, respectivament. 

Des de l'estació es fa un balanç global més que satisfactori, i s'atribueixen aquestes xifres a les tasques dutes a terme per tots els departaments al llarg de la temporada. D'aquesta manera, s'ha tret el màxim rendiment a les inversions fetes durant l'estiu passat, permetent l'obertura del sector de l'Abarsetar des de principi de temporada amb la nova línia de canons a la pista Les Canals i garantint l'accés al sector de La Coma amb el nou telecabina Tristaina. Aquestes inversions s'han pogut dur a terme gràcies a l'entrada de Saetde a l'accionariat de Secnoa, que es va materialitzar la primavera passada. El bon temps, amb molts dies de sol i una oferta de restauració cada cop més reconeguda, han estat altres factors clau en l'assoliment del resultat final. 

L'estació ha estat oberta durant 151 dies, tot i que les condicions meteorològiques han obligat a tancar durant tres dies per vent. A més, s'ha mantingut pràcticament tot el període amb un percentatge d'entre el 85% i el 100% de pistes obertes. Des de finals de gener, el gruix de neu mai ha baixat en la cota alta dels 200 centímetres, i s'ha mantingut per sobre dels 100 centímetres a la base de l'estació. Tanmateix, l'ocupació ha anat creixent al mateix ritme que s'han produït les nevades. Un altre fet que ha afavorit aquest creixement ha estat el bon estat dels accessos durant tota la temporada, així com la gran acceptació del servei exclusiu de transport per a clients, en marxa des de la campanya anterior. 

El telecabina Tristaina, un dels pilars bàsics del creixement 

El telecabina Tristaina ha estat un dels pilars bàsics del creixement de l'estació. Els clients han apreciat el seu servei, ja que diversifica la sortida a la base de l'estació i dona un impuls a l'àrea de la Coma. La valoració que se'n fa des de l'estació és molt positiva, ja que ha permès que molts esquiadors debutants i vianants hagin descobert una zona fins ara inaccessible per ells. 

Increments notables en l'escola d'esquí i estat de la neu 

Paral·lelament al creixement de l'ocupació, també ha crescut l'activitat a l'escola d'esquí i d''snowboard'. El nombre de classes particulars ha crescut al mateix ritme que les col·lectives. En aquest cas, l'increment ha estat del 15%. 

Quant a l'estat de la neu, l'estació ha acumulat més de 600 centímetres a la cota 2.550 metres. Tot i que la temporada ha estat dominada per un gran anticicló, les nevades intermitents que s'han registrat han estat suficients per garantir la bona qualitat i quantitat al llarg dels més de cinc mesos que l'estació ha estat oberta. 

Èxit en la restauració 

En aquest sentit, les millores a la Borda de la Coma, les noves propostes gastronòmiques i l'impuls de les activitats nocturnes han estat fonamentals. La bonança meteorològica i el telecabina Tristaina han afavorit que moltes persones, a part d'esquiadors, hagin visitat la Coma i hagin acabat descobrint la restauració de l'estació. A partir d'aquí, l'estació posa en marxa tota la maquinària per a la temporada d'estiu.