Pal Arinsal utilitzarà la marca Vallnord, mentre que Arcalís no en té intenció

El nou forfet de temporada de les valls del Nord, "l'única cosa que ens unirà" segons Mortés, valdrà el mateix per a tota la població del país

Quedarà entre els implicats si hi va haver més o menys tensió, més o menys picabaralles o més o menys amenaces. Però finalment el resultat ha estat el consens, tot i que de manera temporal i per només tres anys. Secnoa, la societat d'Ordino Arcalís, segueix pensant que és "complicat" viure entre dues marques, Vallnord i Grandvalira, i EMAP, la societat de Pal Arinsal, segueix defensant que la marca Vallnord s'ha de mantenir. Entre tots dos posicionaments s'ha pactat tres anys de marge en els quals l'estació massanenca podrà fer ús de la marca. Així ho han escenificat en una roda de premsa conjunta aquest dimarts a la tarda el cònsol major de la Massana i president de Vallnord, David Baró, i el cònsol major d'Ordino, Josep Àngel Mortés (i on no hi ha estat present el vicepresident de Vallnord, Joan Viladomat). S'han acabat els estira-i-arronses dels darrers dies. Vallnord existirà fins el maig del 2022, i a partir de llavors només es mantindrà si així ho consideren des d'EMAP. Serà el moment de decidir si la vol comprar.

Els nous cònsols que sorgeixin de les eleccions comunals d'aquest desembre tindran, per tant, una important decisió a prendre poc després de dos anys després d'assolir el càrrec. Però, si no canvien molt les coses (fins i tot es podria arribar a donar l'entrada de capital privat a la societat massanenca, ha plantejat Baró), la Massana vol Vallnord. De fet, el cònsol ja ha deixat clar que la seguirà utilitzant per identificar-la amb les seves pistes i esdeveniments. No ha afirmat el mateix Mortés. "És molt difícil poder vendre les dues coses al mateix temps", ha justificat el cònsol, reiterant que ells formen part de Grandvalira.

"El soci massanenc ha entès el que volia Ordino, i el soci ordinenc el que volia la Massana", ha afirmat, per la seva part, Baró. En lloc d'apostar per la "dissolució immediata", s'ha aconseguit que els primers puguin seguir "amb la seva estratègia i objectius" i els segons "puguin seguir amb l'ús de la marca" sense haver d'afrontar un "canvi sobtat".

Durant aquests tres anys s'ha acordat que es valorarà què val la marca per, si fos el cas, saber quan haurà de pagar el soci massanenc a l'ordinenc.

El forfet de les valls del Nord, al mateix preu per a tot Andorra

Un altre punt important d'aquest acord és que el forfet de temporada de Vallnord es manté, tot i que canvia de nom i s'anomenarà forfet de les valls del Nord. Es començarà a comercialitzar aquest 1 de juliol i, com a novetat, tindrà el mateix preu per a tots els residents del país, indistintivament de si són de la Massana, Ordino o qulsevol parròquia. "Serà l'únic que ens unirà amb Vallnord", ha etzibat Mortés.

Per tant, ha quedat clar que la pròrroga de tres anys és només temps per a la Massana i que no hi ha intenció que Ordino canviï d'opinió. S'ha fet per "tranquil·litzar els mercats", han defensat totes dues parts, i evitar "canvis sobtats".

Així mateix, tots dos han assegurat que les relacions no s'han vist afectades per la situació viscuda els darrers dies. Ni tampoc les eleccions del desembre han marcat els punts de l'acord final. Unes eleccions en les quals Mortés ja ha anunciat que té intenció de concórrer per tornar a aspirar a ser cònsol de la parròquia.