Secnoa demana la dissolució de Vallnord

La societat que gestiona Ordino Arcalís decideix no renovar el contracte de mandat

Era un secret a veus, i s'ha confirmat. En una jornada de dimecres on tots els ulls de l'actualitat informativa estaven posats en el debat d'investidura de Xavier Espot com a nou cap de Govern, i pràcticament de manera simultània, va tenir lloc un consell d'administració de Vallnord que marcarà un abans i un després en el futur de la marca i de la composició de les societats d'esquí andorranes en general. No hi va haver sorpreses i la reunió va acabar d'allunyar ja pràcticament de manera irreversible EMAP, que gestiona Pal Arinsal, i Secnoa, que fa el mateix amb Ordino Arcalís. Segons han confirmat fonts presents a la trobada, on s'havia d'acordar si es renovava o no el contracte de mandat que manté unides les dues estacions a través del paraigua de Vallnord, Secnoa van rebutjar aquesta possibilitat. "No té sentit", per tant, seguir amb la marca, han justificat aquestes fonts, motiu pel qual els ordinencs van demanar la dissolució definitiva de Vallnord.

A partir d'aquí, caldrà definir de quina manera es fa aquesta supressió d'una marca molt potent dins i fora les fronteres andorranes, i si ja té afectació total cara la temporada vinent, en la qual ja s'ha de començar a treballar i comercialitzar. La Massana no tenia la intenció de posar punt final a la marca, però no té més remei davant el posicionament d'Ordino, que ja té els ulls totalment posats en Grandvalira i en oferir propostes conjuntes. No es descartaria, però, i per tal de no perdre un volum de clients que aixi ho demanen, crear igualment un forfet de temporada conjunt (sense dir-ne de Vallnord) que permetés esquiar a totes dues estacions de les valls del Nord.

La marca Vallnord es va crear la temporada 2004-2005. Actualment Secnoa té el 34% de la societat, i EMAP el 66%. Hi hauria la possibilitat, que el comú de la Massana estaria estudiant, que EMAP es quedés amb una marca que comercialment té molta força. 

Els darrers anys les dues parts havien apostat per mantenir la marca, tot i que es va decidir comercialitzar productes per separat i gestionar els ingressos també independentment. De fet, aquesta temporada Pal Arinsal ja va llançar el seu propi forfet de temporada.