Societat 25/09/2019

Terceravia d’Andorra la Vella denuncia improvisació i mala gestió de l’autobús comunal

La formació recrimina saturació del servei i problemes amb els horaris i les parades

Ara Andorra
2 min
Els nous busos comunals d'Andorra la Vella. / M. F. (ANA)

Andorra la VellaEl comitè local de terceravia d'Andorra la Vella ha denunciat la mala gestió en la renovació de les línies d'autobusos comunals, la qual l’ha definida de política preelectoral. La formació política de la capital ha assenyalat també en un comunicat que el contracte de deu anys amb l'empresa Novatel abraça dos mandats i mig comunals, per la qual cosa la concessió actual condicionarà les següents corporacions.

Terceravia d'Andorra la Vella ha apuntat que la improvisació i nul·la planificació per part de l'equip comunal ha derivat immediatament en deficiències en forma de saturació –autobusos que no paren en estar plens– així com problemes amb els horaris i les parades, algunes de les quals s’han eliminat i han afectat a usuaris habituals, com és el cas de la parada dels centres educatius a la Margineda. El comitè ha recriminat també a la corporació que, més enllà d'assumir la responsabilitat d’aquests problemes, han venut com a "reajustaments del servei" una vegada copsat el problema.

D'altra banda, la formació política d'Andorra la Vella ha remarcat que el missatge llançat pel govern comunal de subvenció del servei distorsiona la realitat, atès que als 10 cèntims del bitllet –un preu simbòlic– cal sumar-hi els 595.000 euros anuals que aporta el comú a l’empresa adjudicatària. És a dir, gairebé un total de 6 milions d'euros durant els deu anys que té de durada el contracte, uns fons repartits i sufragats pels ciutadans d'Andorra la Vella.

Un altre aspecte que ha destacat el comitè local de terceravia és que el servei està subvencionat per a tothom, sense haver-hi una preferència real per als residents d'Andorra la Vella, que són qui ho sufraguen. Des de terceravia d'Andorra la Vella han matisat que aposten per una política comunal planificada, amb rigor, defugint d'accions de màrqueting que puguin hipotecar el futur de la parròquia i que cerquin la sostenibilitat a curt i llarg termini.

stats