Els treballadors del Punt de Trobada, "obligats" a retirar restes de runa de l'esllavissada

Lamenten diverses accions de pillatge a la perfumeria Luxury

Treballadors del centre comercial Punt de Trobada, a Sant Julià de Lòria, han hagut d'acudir aquest dilluns als seus llocs de treball tot i que asseguren que "en cap moment se'ns ha donat informació sobre si la zona és o no és segura". Personal de reposició, de caixes, de restauració i fins i tot d'administració, estan duent a terme a hores d'ara tasques de neteja i de retirada de runa (sense cap mena de protecció) fruit de l'esllavissada de dissabte.

Fonts properes als treballadors del centre comercial han assegurat que "queixar-se no serveix de res", ja que en aquest cas, la resposta habitual és: "Si no t'agrada, ja saps on és la porta". L' ARA Andorra ha pogut parlar amb un dels treballadors del Punt de Trobada que està duent a terme tasques per les quals no va ser contractat. Explica que "ens van trucar aquest cap de setmana i ens van dir que havíem de venir aquest dilluns a netejar volguéssim o no". Lamenta que "en cap moment ens han donat consells sobre mesures de protecció o l'estabilitat de la zona". Precisament, mentre es narraven aquests fets, s'ha produït una important rèplica de l'esllavissada que ha ocasionat una forta onada de pols que ha obligat als treballadors a refugiar-se a l'interior dels locals.

Per als empleats, "el que estan fent amb nosaltres és una vulneració dels nostres drets, la direcció ens tracta com si fóssim esclaus". Aquest mitjà ha pogut contactar amb un extreballador del centre comercial, el qual ha anunciat que "el tracte per part dels caps és pèssim", i ha afegit que "tots els treballadors fan feines per les quals no van ser contractats ni estan preparats". En la seva defensa, la direcció no ha volgut fer cap comentari al respecte.

Accions de pillatge

Un dels establiments que més va veure afectada la seva estructura va ser la perfumeria Luxury, que va veure part dels seus productes de cosmètica escampats per diferents punts de la calçada. En aquest sentit, els treballadors lamenten que "moltes persones van aprofitar la situació per emportar-se tot el que va poder, des de maquillatge fins a perfums molt cars".

Aquest fet provoca a la marca certs inconvenients per reclamar els danys davant de l'empresa asseguradora. "No és el mateix entregar 500 productes com a prova del que ha succeït, a entregar-ne només 20", expliquen els afectats.