Societat 17/05/2018

Les agències de viatge alerten de la pèrdua de visitants que suposaria la desaparició de Grandvalira

L'associació s'ha reunit amb el domini però no han obtingut resposta sobre el desenllaç de la marca, tot i remarcar que s'han d'activar "en breu" les campanyes amb els turoperadors per a la temporada 2019-2020

C. G.
1 min
Esquiadors fan cua a les taquilles de Soldeu, aquest hivern. / D.R.

Andorra la VellaL'Associació d'Agències de Viatge d'Andorra (AAVA), la qual engloba 24 negocis tradicionals del país, ha fet pública la seva inquietud pel desenllaç de la marca Grandvalira. Així ho ha transmès als propis directius del domini, en una reunió mantinguda el dilluns, 14 de maig. En aquesta trobada van demanar sobre el futur de l'estació, tenint en compte que la turoperació internacional i els contractes per a la temporada 2019-2020 (l'actual ja fa temps que està en marxa) s'han d'activar "en breu", així com les campanyes de promoció i màrqueting. Però no en van treure res concret, han explicat, i "a hores d'ara les coses segueixen tal com tothom sap" i sense evolució. Únicament van ser informats que les negociacions de cara a un desenllaç no s'han aturat. En principi, segons s'ha afirmat públicament des del domini en diverses ocasions, la marca Grandvalira no hauria de variar la temporada vinent, i els canvis s'haurien de veure precisament la temprada 2019-2020.

Fonts de l'AAVA han alertat que aquesta incertesa i, especialment el trencament de la marca en dos sectors separats, farà perdre turistes i es perdrà en general atractiu en el posicionament d'Andorra com a destí de neu. "Complica el dia a dia, la feina de captació de visitants", perquè "s'hauran de vendre d'una altra manera les pistes d'esquí", han exposat. De fet, ja estan constatant la incertesa dels seus clients sobre un possible desenllaç no satisfactori.

Per tot plegat, des de l'associació s'aposta per "un pla de continuïtat", que seria beneficiós per a tots, han defensat. Al seu parer, caldria mantenir la marca, "ja consolidada" i "present en tots els contactes i contractes amb els nostres clients internacionals", independentment de si després hi ha separacions internes.

stats