Les agències de notícies, claus per combatre les ‘fake news’

Entre les múltiples tasques de servei públic que presten, en l’actualitat en destaca la salvaguarda de la veracitat davant el magma d’informació

Les agències de notícies tenen el deure de garantir la veracitat i objectivitat de la informació que publiquen. Entre les múltiples tasques de servei públic que presten les agències, en l’actualitat en destaca la salvaguarda de la veracitat davant el magma d’informació i desinformació amb què s’ha convertit internet.

Aquesta és una de les conclusions de les diverses comissions de treball celebrades aquesta setmana a Sofia (Bulgària), en el marc del sisè Congrés Mundial d’Agències de Notícies (NAWC 2019), en què hi ha participat l’Agència de Notícies Andorrana (ANA).

En la trobada s’ha abordat el futur de la producció i difusió d’informació a través de les agències de notícies. En aquest sentit, s'ha destacat que la manera més eficaç de combatre l'amenaça de les 'fake news' és amb informació contrastada i fiable, que és la que ofereixen les agències de notícies en la seva qualitat de ser garants de la credibilitat.

En el marc del congrés s'han presentat noves eines per difondre informació amb ajuda de la intel·ligència artificial. L'agència xinesa Xinhua ha presentat un innovador sistema de periodistes virtuals per a la redacció, locució i presentació de continguts informatius.

El futur portarà noves formes de consumir notícies i les agències tenen el repte i la responsabilitat d'innovar per arribar a tots els segments de la població en funció de les seves preferències informatives tant pel que fa als continguts com pel que fa a la manera de consumir-los, han conclòs els màxims responsables d'agències de tot el món reunits a Sofia.