'A Andorra compra tranquil', nova campanya per fer créixer la confiança en el comerç
El Govern ha impulsat una campanya per donar a conèixer els drets i les obligacions dels consumidors per potenciar la confiança en els comerços del país
El Govern ha impulsat la creació d'una campanya per tal de donar a conèixer els drets i les obligacions dels consumidors. L'objectiu és informar, formar i protegir a aquests consumidors, tant als que viuen a Andorra com als que vénen de fora a comprar-hi. En aquest sentit, el ministre portaveu, Jordi Cinca, ha explicat, durant la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, que es vol "anar fent taca d'oli" a l'hora d'estendre entre els consumidors estrangers la confiança en el comerç d'Andorra. L'objectiu és que sàpiguen que al Principat hi poden comprar "amb tranquil·litat" i amb "total seguretat".
a campanya es vehicula a través d'un seguit de consells de consum, adaptats a diferents formats. Així doncs, s'ha elaborat un tríptic amb deu consells bàsics, dirigit als consumidors residents. Aquest duu, a més, un imant amb el número de telèfon i la direcció web del Servei d'Atenció al Consumidor, tal com ha explicat el cap d'Unitat de Comerç i Consum, Xavier Granyó.
A banda, també s'han elaborat un seguit de vídeos curts, protagonitzats pels esportistes Albert Llovera, Joaquim 'Purito' Rodríguez i Cedric Gracia. En aquests espais, els esportistes expliquen, en diferents idiomes, alguns aspectes d'interès en l'àmbit del consum. Es distribuiran a través d'Internet i dels cinemes illa Carlemany, entre d'altres.
A més, també s'ha creat un segon tríptic que, sota la denominació 'A Andorra compra tranquil' es dirigeix als visitants, i s'ofereix en català, castellà, francès i anglès. En aquest cas, el tríptic es distribuirà a prop de 400 establiments d'allotjament turístic del país.
Precisament, Cinca ha posat en relleu que un dels objectius de la campanya, a banda d'informar al consumidor local, és enviar un missatge de confiança als turistes.
Així doncs, ha destacat que "es tracta d'anar fent taca d'oli" en relació al "nivell de confiança envers el comerç d'Andorra". D'aquesta manera, es vol "explicar allà on faci falta que comprar a Andorra ofereix garanties, que no és una aventura i que el nivell de qualitat en quant al servei i al producte és equiparable a l'oferta, que ja és visible per si sola".
La campanya tindrà un cost aproximat de 27.000 euros i es complementarà amb altres suports gràfics repartits al llarg del territori.