Les autoritats argentines assumeixen la repatriació del cos de la jove morta a Andorra

Alejandra havia arribat recentment al Principat amb el seu marit, Matías Posse, amb qui s’havia casat feia poques setmanes

Alejandra Steimbach
ARA Andorra
01/08/2025
2 min

Andorra la VellaEl Govern de la Província de Còrdova, a l'Argentina, es farà càrrec del trasllat del cos d’Alejandra Steimbach, la jove de 29 anys originària de Villa Dolores que va morir dimarts passat a Andorra a causa d’un problema cardíac.

La confirmació l’ha fet pública aquest dijous l’alcalde de Villa Dolores, Maximiliano Rivarola, que ha explicat que s’han dut a terme gestions amb el ministre Manuel Calvo i el secretari de Coordinació Orlando Arduh, els quals han garantit que el govern provincial finançarà el cost del trasllat. Segons el diari argentí, La Voz, han ofert suport a través del departament de Relacions Exteriors, per facilitar els contactes amb la cancelleria argentina i el consolat.

Alejandra havia arribat recentment al Principat amb el seu marit, Matías Posse, amb qui s’havia casat feia poques setmanes. Tots dos havien viatjat a Europa per treballar en la temporada d’estiu a la cuina d’un hotel. La notícia ha commocionat la comunitat de Villa Dolores, d’on són originaris, i on Alejandra era coneguda per haver treballat en una cerveseria molt freqüentada de la ciutat.

Segons ha informat Rivarola, Martín Posse, germà del marit de la difunta, ha viatjat a Andorra i ha indicat que els tràmits legals poden tenir una durada d’entre sis i deu dies, passats els quals es procedirà a la repatriació del cos cap a l’Argentina.

Una germana de la víctima, també resident a Andorra, ha confirmat que Alejandra ja havia patit antecedents cardíacs. Les famílies han agraït públicament, a través de les xarxes socials, el suport de les autoritats municipals i provincials, així com les mostres de solidaritat rebudes.

stats