La Batllia exculpa Camprabassa d'un accident al Tobotronc de l'any 2010

La justícia afirma que els danys soferts van ser culpa de la víctima, ja que "en l'atracció del Tobotronc, l'usuari és conscient del risc que assumeix"

L'atracció del Tobotronc, a Naturlàndia / ANA
Ara Andorra
18/08/2014
2 min

Andorra la VellaLa Batllia ha desestimat íntegrament la demanda interposada per la representació d'una dona que va patir un accident el 7 d'agost de 2010 a l'atracció del Tobotronc de Naturlàndia. La demanda va ser presentada contra la societat explotadora de l'atracció, Camprabassa, i la companyia Andorrana d'Assegurances, i la sentència obliga a la demandant a pagar les costes processals del litigi, incloent els honoraris d'advocat i de procurador.

Els fets van tenir lloc fa quatre anys, quan, després d'un revolt pronunciat i sense visibilitat –tal com afirma la part demandant– el trineu ocupat per la dona accidentada i el seu fill de sis anys va col·lidir contra el trineu que el precedia, en el qual viatjaven els seus dos altres fills de nou i dotze anys, que havien frenat de forma considerable per no topar amb el trineu que circulava davant seu. A causa del xoc, la dona, veïna de Sevilla, va patir una fractura vertebral. La demanda reclamava la meitat del salari mínim interprofessional durant el període que va estar de baixa, i les despeses mèdiques i de desplaçaments que va haver de sufragar.

La sentència conclou que els danys soferts per l'accidentada van ser culpa seva, ja que va ser informada que l'usuari té el control de la velocitat del trineu i l'obligació de guardar una distància de 25 metres entre trineus. En aquest sentit, la Batllia assegura que es tracta d'una activitat "amb assumpció d'un risc de forma conscient" i ho compara amb la pràctica de l'esquí, el ràfting, la munta a cavall, o la utilització d'altres ginys lúdics que "no estan mai exempts de risc".

A més, la sentència fa referència a un informe de l'Àrea de Transports i Energia del Govern, que conclou que tots els accidents amb danys corporals registrats en aquesta instal·lació "no han estat causats per deficiències tècniques, sinó pel mal comportament de l'usuari". A més, l'informe demostra que en tot moment de la baixada hi ha una visibilitat mínima de 25 metres, però assenyala que en cas de col·lisió, el sistema d'amortidor o para-cops de les vagonetes és insuficient o que la velocitat del trineu en el moment de l'impacte és superior a la capacitat d'aquest sistema. També es reconeix que, tot i ser poc provable, és possible que l'usuari pugui topar, normalment amb els peus, contra parts estructurals del recorregut, com la passarel·la o les costelles que subjecten els rails.

L'Associació No més accidents al Tobotronc, que recorda que hi ha més demandes civils a la Batllia pendents de resolució, considera que aquesta primera sentència és "una vergonya", pel fet de reconèixer que hi poden haver accidents a l'atracció.

stats