Bonell explica que tots els empleats del Principat han de dirigir-se inicialment als clients en català
Mònica Bonell diu que en a comerços, restaurants i hotels s'atén al client en castellà

Andorra la Vella"Les enquestes ens diuen que més d'un 64% de la població parla el català dins el nucli familiar o en el context de treball, però la veritat és que en l'atenció al públic això no es veu. El que percebem és que, majoritàriament, quan vas als comerços, restaurants i hotels d'Andorra la persona que t'atén s'adreça al client en castellà. I això és el que volíem revertir. Els empresaris ja sabien que tenen aquesta responsabilitat: el personal ha de conèixer el vocabulari bàsic de la seva professió i ha d’adreçar les primeres paraules en català. La llei obligarà a qui vulgui renovar les seves autoritzacions de residència a tenir un mínim de llengua".
Així ho ha explicat la ministra de Cultura i Esports Mònica Bonell en una entrevista concedida a l'ARA Catalunya. Bonell ha deixat clar que els resultats de les enquestes no es corresponen, segons el sentiment general, a la realitat que viu Andorra. La ministra deixa clar que la responsabilitat perquè els treballadors es dirigeixin inicialment en català als clients és de l'empresari. I destaca que aquesta realitat no s'està produint i que la immensa majoria d'empleats de comerços, restaurants i hotels només utilitzen el castellà quan parlen amb els clients.