Societat 14/11/2016

"La capital de les il·lusions"

Al voltant de 200 propostes ompliran Andorra la Vella entre l'1 de desembre i el 6 de genera amb el Poblet de Nadal

Ana
2 min
Els cònsols d'Andorra la Vella, Conxita Marsol i Marc Pons, presenten el Poblet de Nadal

Andorra la VellaConvertir Andorra la Vella en la capital de les il·lusions és un dels objectius del Poblet de Nadal que s'inaugurarà l'1 de desembre amb l'espectacle 'Floten tecles' a la plaça de la Rotonda, i un castell de focs d'artifici. Fins al 6 de gener, al voltant de 200 activitats ompliran les places i carrers de la capital en un projecte que pretén convertir-se en un atractiu més per als residents al país, i per a tots aquells turistes que vénen a comprar i esquiar. “Hem de lluitar per recuperar el milió de visitants que teníem”, ha assegurat la cònsol major d'Andorra la Vella, Conxita Marsol.

La plaça del Poble serà un dels principals pols d'atracció amb 25 paradetes similars a les dels mercats nòrdics, la presència d'una vintena d'artistes del país que aprofitaran per vendre les seves obres, una pista de gel sintètic de 100 metres quadrats amb entrada gratuïta, la visita de rens i dromedaris reals, un tió de Nadal gegant o tallers d'art. Alhora, la plaça Guillemó es convertirà en un bosc encantat amb la venda d'arbres i plantes nadalenques, i traslladarà els nens a un món màgic amb actuacions infantils. Però a més, el cònsol menor d'Andorra la Vella, Marc Pons, ha detallat tot un seguit d'espectacles itinerants que recorreran tota la parròquia, des de la plaça de la Rotonda, fins a l'avinguda Meritxell, Fener Bulevard, Riberaygua i Travesseres i Príncep Benlloch.

Tot aquest entramat estarà ambientat en un conte que ha estat creat per l'escriptor Albert Villaró, i que converteix la capital en les corredisses dels menairons del Pic dels Meners. Aquests personatges hauran de fer front a l'epidèmia que pateixen els carters, i convertir-se en els encarregats de l'Oficina Màgica de Correus per ajudar a repartir totes les cartes dels infants, que estarà situada als antics Cinemes Moderns, on es projectarà la història durant tres cops al dia (a excepció del dia 25 de desembre).

Per donar difusió a tot aquest projecte, al qual han anomenat “edició zero”, aquest mateix dilluns dóna el tret de sortida la campanya de comunicació als mitjans de Catalunya i del sud de França. A més, i mitjançant el conveni del Comú amb l'empresa de publicitat VSA, es col·locaran panells informatius a Barcelona, València i Madrid.

Marsol ha assegurat que és un dels projectes que amb més entusiasme han treballat, i per tant, volen que tingui una continuïtat amb el temps, donant a poc a poc més poder d'organització a les associacions de comerciants, que han col·laborat força i que també tindran visibilitat al Poblet de Nadal. S'ha creat una imatge de marca perquè tots els comerciants que ho desitgin tinguin el mateix segell, paper de regal, bosses, i vinils als aparadors. A més, a les botigues s'entregarà una carta perquè els nens la puguin dipositar a l'Oficina Màgica i demanar els seus desitjos.

El Poblet de Nadal compta amb un pressupost de 370.000 euros.

stats