Societat 09/04/2018

Els ciclistes podran circular en paral·lel

El Govern enllesteix el Codi de la circulació al mateix temps que llença una campanya per evitar els accidents amb bicicletes implicades

Ana
2 min
El ministre d'Ordenament Territorial, Jordi Torres, i el ciclista Joaquim Rodríguez, durant la presentació de la campanya de conscienciació per evitar accidents amb ciclistes implicats. / M. F. (ANA)

Andorra la VellaEl Govern preveu que en un “mes, mes i mig” es pugui tenir ja enllestida la modificació del Codi de la circulació amb la intenció que el consell de ministres li doni llum verda, s'entri a tràmit parlamentari, i es pugui aprovar aquesta legislatura. Així ho ha explicat el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, durant la presentació d’una campanya destinada a evitar els accidents de circulació amb ciclistes implicats. Precisament, ha concretat que pel que fa a les bicicletes, els canvis que es volen impulsar al codi seran permetre que puguin circular en paral·lel i també en grup. La distància de seguretat entre els altres vehicles i els ciclistes serà d’un metre i mig i, a més, s’establirà l’obligatorietat que duguin casc a totes les vies interurbanes.

La campanya que s’ha presentat aquest dilluns es posa en marxa a la primavera, coincidint amb el fet que són moltes les persones que surten a la carretera a fer bicicleta. De fet, tal com ha comentat Torres, es calcula que hi ha un volum de 3.000 cicloturistes a les carreteres del país als quals cal afegir aquells que venen de fora. Els objectius de la campanya, que compta amb el suport del ciclista Joaquim Rodríguez, ‘Purito’, són conscienciar dels perills de la carretera i fomentar el respecte i la convivència entre ciclistes i la resta de vehicles i “convertir Andorra en un referent en seguretat ciclista.

D’aquesta manera, Rodríguez ha recordat que “els més febles” a la carretera són els ciclistes i que cal que tant ells com la resta dels conductors respectin i coneguin les normes. Per aquest motiu, ha destacat que és “un pas importantíssim” el que ha fet el Govern impulsant aquesta campanya “perquè no només el cotxe ha d’estar atent al ciclista sinó que aquest ha d’estar molt i molt atent” perquè els que “surten perdent” en cas d’accidents són precisament els que circulen en bicicleta. Per això, també, ha defensat que les normes han d’acompanyar els usuaris de la via que van en bicicleta i, en aquest sentit, ha remarcat la importància de poder circular en paral·lel, ja que els dona una major visibilitat. I ha insistit, a més, en què els ciclistes han de comptar amb una assegurança. De fet, des de la federació de ciclisme, Gerard Riart ha destacat que aquest mateix any s’ha posat en marxa una llicència per a cicloturistes, ja que ha recordat que per tenir una assegurança cal comptar amb una llicència i estar inscrit en un club.

Cada vegada hi ha més ciclistes a la carretera i, en general, la seguretat a les carreters del país és bona, la qual cosa motiva, segons Rodríguez, que cada vegada hi hagi més ciclistes que aposten per Andorra. “La gent ens respecta moltíssim”, ha remarcat, mentre que Torres ha afegit que des del Govern treballen perquè se “sentin còmodes” i, per aquest motiu, es potencia el fet que quan es fa una nova carretera o alguna remodelació, en la mesura del possible, s’inclogui un carril bici.

stats