El copríncep episcopal fa arribar a Hollande la rotunda condemna als atemptats en nom del poble andorrà
Les xarxes socials s'omplen de missatges de rebuig cap als atemptats i de suport a les víctimes
Andorra la VellaEl copríncep episcopal, Joan-Enric Vives, ha fet arribar al copríncep francès i president de la República Francesa, François Hollande, un missatge de condol i suport en nom del poble andorrà amb motiu dels atemptats ocorreguts a París aquest divendres a la nit. En la carta, Vives li expressa la “condemna més rotunda” i el sincer condol en nom del poble andorrà, les seves autoritats i en el seu propi, i li assegura que “aquest atemptat no només ha consternat a la Nació Francesa sinó que ha pertorbat la pau i ha provocat l'angoixa dels pobles i persones més enllà de les fronteres de França”.
El missatge de condol del copríncep episcopal també expressa “la nostra proximitat a les víctimes, a les famílies i a tot el Poble de França, en aquests moments de dolor”. Vives condemna la difusió de l’odi que provoca tota forma de violència i d'atacs que destrueixen la vida humana, violen la dignitat de les persones, o van en contra del bé fonamental de la convivència pacífica entre les persones i els pobles, més enllà de les diferències de nacionalitat, religió i cultura.
Finalment, el copríncep episcopal encomana les víctimes a la misericòrdia de Déu, i demana “pregar intensament amb tota la Diòcesi d’Urgell i el Principat d’Andorra pels ferits, pels familiars i amics de tots els afectats”, i fer-se “solidaris del dolor de tot França per aquests brutals atemptats”.
D'altra banda, des del primer moment, també a Andorra les xarxes socials es van omplir de missatges de condemna als atemptats i de suport a les víctimes, tant de persones anònimes com d'autoritats i polítics.