Actualitat

Denuncien vuit ocupacions a l'Alt Urgell

Les més recents han tingut lloc a la Seu

ARA Andorra
05/12/2025

Andorra la VellaL'Alt Urgell ha registrat al llarg dels dos darrers anys fins a 8 denúncies per ocupacions d'habitatges, segons un estudi sobre aquest delicte que ha donat a conèixer l'ACN, amb dades facilitades pels Mosssos d'Esquadra. La majoria d'aquestes, 6, van ser al 2023, mentre que en canvi al 2024 la xifra es va reduir a 2 denúncies. I de manera més concreta, aquestes últimes van ser totes dues a la capital comarcal, la Seu d'Urgell.

Al conjunt de l'Alt Pirineu, la comarca amb més incidents provocats per ocupacions aquests darrers anys ha estat la Cerdanya, on en el període estudiat hi ha hagut 15 denúncies per aquest motiu. Concretament, 7 l'any 2023 i una més, 8, al 2024. D'aquestes 8 de l'any passat quasi totes (7) es van produir a la capital cerdana, Puigcerdà.

Cargando
No hay anuncios

Una situació totalment oposada és la de la Val d'Aran i l'Alta Ribagorça, on els darrers dos anys complets no hi ha hagut cap ocupació denunciada. Pel que fa al Pallars Jussà, se n'han produït 10 (5 cada any); i al Pallars Sobirà, 2 (una al 2023 i una altra al 2024).