Encamp treballa per renovar per dos anys més l'acord amb el Barça de bàsquet
Xavi Pascual celebra l'ascens del MoraBanc Andorra a l'ACB i creu que farà un bàsquet "divertit, alegre i ràpid"
El Comú d'Encamp ja treballa per tal d'aconseguir renovar, per dos anys més, l'acord amb el Barça que permet que la secció de bàsquet realitzi la pretemporada a les instal·lacions esportives de la parròquia. El cònsol menor encampadà, Jordi Torres, ha destacat que, tot i que el Complex esportiu i sociocultural acull altres seccions del Barça i d'altres equips, l'equip de bàsquet és el que 'dóna més visibilitat i notorietat a la parròquia', per la qual cosa, l'objectiu de la corporació és que aquest acord, que s'acaba aquest any, es pugui renovar. Tot plegat, ho ha explicat en la roda de premsa de presentació de l'estada, que també ha comptat amb la presència de l'entrenador del Barça de bàsquet, Xavi Pascual, i del jugador recentment incorporat a la disciplina blaugrana, Tomas Satoransky.
El Barça de bàsquet ha iniciat aquesta setmana una nova estada de pretemporada a les instal·lacions esportives d'Encamp. És el setè any que la secció es desplaça al Principat per tal de preparar la temporada i el seu entrenador, Xavier Pascual, se n'ha mostrat molt satisfet.
De fet, el tècnic ha assegurat, en to de broma, que ''no sé si és sort o què és, però la veritat és que venir aquí durant la pretemporada ha comportat que sempre haguem aconseguit almenys un dels tres títols importants de la temporada''. És per això que s'ha mostrat esperançat amb el fet que tornar a venir a Encamp ''ens doni la mateixa empenta i ens permeti aconseguir un dels títols grans d'aquesta temporada''.
El darrer contracte entre el Comú i el Barça de bàsquet era de dos anys i conclourà un cop passada aquesta estada. Des del Comú, el cònsol menor, Jordi Torres, ha destacat que, tot i que la parròquia acull les estades d'altres seccions del Barça i també d'altres equips i seleccions, el bàsquet blaugrana és el que ''dóna més visibilitat i notorietat a la parròquia'', ja que comporta el desplaçament de més mitjans de comunicació i dóna més publicitat a Encamp, per la qual cosa ha assegurat que ''és el més important per a nosaltres''.
És per això que l'objectiu de la corporació és poder renovar el contracte, almenys per dos anys més. De fet, Torres ha avançat que totes dues institucions ja treballen per tal que aquest acord sigui possible.
Pascual valora l'ascens del Bàsquet Club Andorra
Durant la roda de premsa de presentació de l'estada esportiva, que ha comptat amb la presència de nombrosos mitjans de comunicació catalans, l'entrenador del Barça, Xavi Pascual, també ha fet referència al fet que enguany Andorra disposi d'un equip ACB. Ha recordat que ja feia temps que pensava que 'tant de bo' el Bàsquet Club Andorra aconseguís l'ascens, ja que manté una molt bona relació amb l'entrenador del club andorrà, Joan Peñarroya.
Pascual ha assegurat que l'equip ha realitzat ''dues temporades extraordinàries'' i que es mereixia pujar. A més, ha destacat que l'equip manté ''el gruix de la plantilla de la temporada anterior, que fa un bàsquet divertit, alegre i ràpid'' i, a banda, s'ha reforçat amb jugadors ''interessants''. Pascual, però, no ha volgut fer previsions sobre quin paper pot fer el MoraBanc Andorra a l'ACB.
La "paradoxa" que la competició comenci una setmana abans
Xavi Pascual ha lamentat que enguany la competició comenci una setmana abans, i ho ha qualificat de "paradoxal" tenint en compte que el Mundial acaba el dia 14. Per aquest motiu, ha assegurat que seran els jugadors que s'entrenen aquesta setmana a Encamp els que portin el pes dels dos primers tornejos –la Supercopa i la Lliga Catalana–, així com de les primeres jornades de lliga. A més, ha dit que serà complicat posar a punt els jugadors que han disputat el Mundial, tenint en compte que uns arribaran "passats de voltes" i d'altres desentrenats.
El tècnic també ha lamentat que porta molts anys dient que hi ha massa partits "i ningú m'ha escoltat mai, seguim igual". "No podem parlar de saturació perquè el calendari podria ordenar-se millor", però segons Pascual, el que hi ha és un "col·lapse en el tram final de la setmana".