Actualitat

Ensenyat diu que s'ha de lluitar per aconseguir l'avortament aquesta legislatura

El síndic advoca per treballar "amb insistència" per desencallar la despenalització

ARA Andorra
30/01/2026

Andorra la VellaEl síndic general, Carles Ensenyat, està convençut que la despenalització de l'avortament s'aconseguirà aquesta legislatura, tot i que el camí per assolir-ho s'hagi estret arran de les paraules del papa Lleó XIV. En una entrevista al programa Avui serà un bon dia de Ràdio Nacional, Ensenyat ha assegurat que l'avortament és "un avenç que hem de lluitar-lo" i que només "amb insistència" es podrà aconseguir. Això sí, negociat amb la Santa Seu.

"Per les paraules del cardenal Parolin quan va venir a Andorra, jo crec que -la negociació- serà reeixida, però hi ha d'haver insistència, perquè sense la insistència dels andorrans no serà un punt a dalt de tot de l'agenda", ha argumentat. Amb tot, el síndic ha mostrat el seu desig perquè l'acord pugui veure la llum "durant aquesta legislatura". "Esperem que durant aquest temps es pugui desencallar", ha afegit.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa a les paraules del papa, ha dit que segurament no té "tota la informació" sobre l'afer de l'avortament i Andorra tal com tenia el seu antecessor, però el fet que el camí s'ha estretit "no vol dir que s'hagi tancat". En definitiva, és una qüestió que "ha de continuar a dalt de tot de l'agenda d'Andorra i tot el Consell General està treballant en aquesta línia i jo crec que ho aconseguirem".