Fracàs del primer intent per viralitzar missatges a X contra l'acord d'associació

Un grup coordinat d'usuaris a través de X ha dut a terme el primer assaig per a influir en el clima d'opinió sobre l'acord

Un home escrivint amb un ordinador portàtil.
ARA Andorra
29/05/2025
2 min

Andorra la VellaAquest dijous, entre les 19 i les 20 hores, un grup contrari a l’acord d’associació entre Andorra i la Unió Europea va dur a terme la seva primera acció coordinada a la xarxa social X (abans Twitter). L’objectiu: fer viral el rebuig al pacte, amplificar els missatges crítics i condicionar el debat públic.

La iniciativa parteix d’un canal de Telegram creat l’11 de maig amb una missió clara: coordinar una estratègia digital per atacar l’acord a les xarxes socials. Una de les seves tàctiques és recopilar i fer circular continguts i opinions contràries al pacte per fer que guanyin visibilitat.

Aquest dilluns es va anunciar la primera "prova de campanya viral", prevista per a dijous. El pla consistia a publicar el màxim de missatges possibles durant una hora, abordant diversos aspectes de l’acord. Els organitzadors van demanar als membres del grup que preparessin els textos amb antelació per mantenir un ritme alt i constant de publicació.

A més de publicar, es va instar els participants a retuitar i comentar els missatges dels altres, sempre amb els hashtags #NoalacordUE i #diguemNOalacord, per crear un efecte de bola de neu. També es van dissenyar imatges i es van redactar missatges ja preparats per facilitar-ne la difusió.

Alguns exemples de missatges compartits:

  • No és un acord, és una imposició. Quan et donen opcions, és democràcia. Quan te les prenen és submissió.
  • El poble no ha votat aquest acord. Les decisions importants es fan amb consens, no d'amagat.
  • L'acord amb la UE no és futur, és dependència. Andorra ha estat sobirana durant segles. No ho canviem ara.
  • Imagina't un futur on Andorra ha d'aplicar normatives que no ha aprovat. Aquest és el futur de l'acord amb la UE.

La campanya s'ha dut a terme segons el pla previst i es desconeix quina podrà ser la pròxima actuació. El grup de Telegram ja compta amb 87 subscriptors. El nombre d'usuaris que han participat ha estat molt baix i l'impacte ha estat molt reduït.

stats