El senat francès aprova l'acord amb Andorra per millorar els accesos viaris

El Principat aportarà 10,5 milions per finançar els treballs, repartits en sis anys

Aquest dijous el senat francès ha autoritzat l'aprovació de l'acord entre els governs francès i l'andorrà per millorar la viabilitat de les carreteres gales N20, N22 i N320 -que connecten els dos països i que són la via principal d'accés al Principat- fins la zona de Tarascon d'Arieja. Es tracta d'un projecte de llei que havia estat impulsat per l'Assemblea Nacional francesa, i prèviament pels dos governs implicats, durant un acord signat el març de l'any passat pel cap de Govern, Toni Martí, i el primer ministre francès, Bernard Cazeneuve, al Palau de Matignon de París.

D'aquesta manera es dona el vistiplau definitiu perquè Andorra inverteixi per primera vegada fora del seu territori. Concretament hi aportarà 10,5 milions del total de 21 milions que es destinaran a mesures de protecció contra allaus. Aquesta inversió andorrana es repartirà en sis anys. Està previst que les obres comencin aquest 2018, en què Andorra ja hi invertirà mig milió d'euros.

L'objectiu final és que no s'hagi de tancar tan sovint la carretera a l'hivern, quan neva, de manera que es faciliti l'entrada de vehicles per aquest accés estratègic a Andorra, i també per sortir-ne direcció al sud de França. És una zona on sovint hi ha allaus, sobretot a l'anomenat corredor d'allau H2, a l'Ospitalet. L'actuació en aquest corredor permetrà minimitzar els talls de circulació no només de la carretera d'accés a Andorra sinó també en l'accés al túnel de Pimorent. 

A més, el text de l'acord també preveu que les empreses andorranes puguin concórrer per dur a terme els treballs en igualtat de condicions que qualsevol empresa de la Unió Europea. Aquesta inversió forma part d'un projecte integral de millora de la RN20, amb un cost que ascendeix a 157,9 milions d'euros.