Una iniciativa per apropar els joves a Unicef, guanyadora del projecte Tàndem

L'equip ha creat una aplicació mòbil on s'ofereix la possibilitat de fer donatius a l'entitat

Al llarg dels darrers tres mesos, 68 alumnes de formació professional de diferents disciplines, acompanyats per dotze entrenadors, han estat treballant en el projecte Tàndem, que en aquesta quarta edició plantejava tres reptes d'innovació sol·licitats per Unicef, MoraBanc i l'escola de turisme i hoteleria Vatel. Tres equips són els que han arribat a la final que s'ha celebrat aquest dimarts al Centre d'FP d'Aixovall, i que ha estat l'indret escollit perquè els representants exposessin el seu treball davant dels estudiants i autoritats. L'equip ' Project VIII', encarregat de resoldre el repte de potenciar la col·laboració dels joves del país amb Unicef, ha estat el guanyador de la jornada, i els seus integrants obtindran com a premi una visita guiada per una empresa d'innovació d'Andorra i la participació en un 'scape room'. 

Els joves han creat una aplicació mòbil anomenada 'Hope app', que actua com a un carnet electrònic en el qual s'agrupen les compres que un usuari fa en diferents establiments. A l'hora de pagar, l'aplicació arrodoneix l'import final demanant a l'usuari si aquesta quantitat afegida la vol donar a l'entitat. A més, una col·laboració amb Andorran Banking permet que la institució doni 0,50 euros per cada euro invertit pel consumidor. Tot i que els altres dos projectes no han obtingut premi, el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, ha recordat que "tota derrota ens ha de servir per aprendre", ja que el Tàndem esdevé "un espai d'aprenentatge on empreses s'hi afegeixen per generar valor econòmic". 

'Mai bruts' ha resolt en aquesta jornada la incògnita de com ajudar al MoraBanc Andorra perquè el bàsquet sigui una opció d'oci prioritària per un sector de població d'entre 20 i 40 anys. Els joves han centrat la seva exposició en tres eixos com són la passió, la gastronomia i la interacció, tot suportat per unes propostes de publicitat "cridaneres". Pel que fa a Vatel, el tercer equip ha creat el que han anomenat ' Andòpolis', un espai d'aprenentatge dividit en tres franges d'edat on se simulen diferents oficis del sector per tal que els usuaris puguin aprendre la professió de manera pròxima i personalitzada. 

La ministra d'Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla, ha posat en relleu que aquest és un exemple "d'aquelles iniciatives que tenen tots els ingredients per ser un projecte d'èxit". A més, és una eina "fantàstica per desenvolupar totes aquestes competències transversals que són cada dia més importants com és el treball en equip, l'emprenedoria i la iniciativa" i, a banda, "reforça el grau de maduresa per estar en un món empresarial que dins l'escola no existeix", ha afegit.