Societat 24/05/2018

L'administració digital s'apropa a la ciutadania

El Servei de Tràmits estrena el primer terminal 'Happy or not' per mesurar el grau de satisfacció amb l'atenció rebuda, i també s'implementa la firma electrònica

Ana
2 min
La ministra de Funció Pública i Reforma de l'Administració, Eva Descarrega, ha presentat el primer terminal 'Happy or not'. / E. J. M. (ANA)

Andorra la VellaUn 10, un 6,6, un 4 o un zero. Són les notes que la ciutadania posarà a l’atenció rebuda en els diferents serveis de tràmits de l’administració. El Govern ha incorporat, aquest dijous, el primer dels quatre terminals de mesurament del grau de satisfacció amb l’atenció rebuda al Servei de Tràmits de l’edifici administratiu del Govern, de l’edifici del Prat del Rull, del Servei d’Immigració, i del departament de Medi Ambient.

La ministra de Funció Pública i Reforma de l’Administració, Eva Descarrega, acompanyada de la coordinadora de la Reforma de l’Administració, Montse Font, ha presentat l’eina, un aparell que encaixa amb la voluntat del Govern de modernitzar l’administració aplicant l’ús de les tecnologies per desplegar l’administració electrònica o digital i millorar l’atenció a l’usuari. Descarrega ha explicat que l’aparell permet una comunicació clara, transparent i efectiva de la ciutadania amb l’administració.

Els terminals, anomenats ‘Happy or not’, s’han ubicat als espais on hi ha més afluència de gent que fa tràmits. Tots els usuaris tenen l’opció de manifestar si han quedat satisfets amb l’atenció rebuda prement un dels quatre botons amb cares somrients o tristes, i amb color verd fosc, verd fluix, vermell fluix i vermell fort, de més a menys satisfacció.

Les eines que a partir d’ara recolliran les impressions dels usuaris transformen els resultats en informació numèrica que posteriorment permetrà a l’administració analitzar el servei que s’està oferint i preveure accions de millora si són necessàries. “Els resultats seran interns, i segons quins siguin millorarem la qualitat dels processos i l’atenció ciutadana”, ha precisat la ministra. “És un indicador fiable, perquè si una criatura prem contínuament el botó, es descompten les pulsacions continuades”, ha afegit. Descarrega ha informat que aquest és un sistema que actualment està present en 117 països i en més de 4.000 organismes. La ministra ha comentat que, segons les estadístiques, un 20% dels usuaris d’un servei de tràmits acaben prement el botó per expressar la seva satisfacció o no.

El Govern ha contractat els aparells, juntament amb el sistema operatiu que permet l’anàlisi de les dades, per una durada de tres anys, per un cost total de 3.741 euros.

La ministra de Funció Pública i Reforma de l'Administració, Eva Descarrega, ha mostrat com funciona la firma electrònica. / E. J. M. (ANA)

D’altra banda, la ministra també ha presentat l’eina Vidsigner, que permet signar documents de forma presencial amb signatura biomètrica manuscrita. L’usuari pot veure el document que firma en una pantalla, i signar-lo sense imprimir amb garanties de seguretat. La ministra ha destacat que l’eina permet estalviar temps i reduir el consum de paper.

stats