Els patinets no es poden matricular

La regulació actual estableix que el vehicle ha d’assolir una velocitat mínima de 49 km/h

Matricular patinets elèctrics, bicicletes o qualsevol altre vehicle comporta l'obligatorietat de contractar una assegurança, així com la taxa sobre tinença de vehicles. No obstant, amb la legislació actual no seria possible matricular-los, ja que haurien de superar els 49 km/h. "És una temàtica que hem de tractar", ha explicat el director general de l'Automòbil Club Andorra, David Fraissinet, que considera que per la incipiència d'aquest tipus de vehicles i la manca de regulació legal, actualment el seu ús s'està regulant "per sentit comú".

Ara per ara només Andorra la Vella i Escaldes-Engordany han regulat a través d'ordenances comunals el seu ús. A la parròquia escaldenca està prohibit el seu ús a l'eix comercial, mentre que a la capital està prohibit anar per la vorera i per la part baixa de l'avinguda Meritxell i, si s'intercepta algun vehicle, se'l pot sancionar amb una multa de 20 euros. "Caldrà una gestió més enllà de les zones comercials", ha apuntat Fraissinet, i com es reforma un codi de circulació que data de 1999.

París, pionera en regular-ne l'ús

A partir del setembre, la ciutat de París, que ha comptabilitzat 40.000 aparells, podrà imposar una sanció de fins a 150 euros a qualsevol persona que circuli amb patinet per la vorera, ja que amb aquest tipus de vehicles només es podrà circular pels carrils bici o per calçades en les quals no es puguin superar els 50 km/h. De la mateixa manera, les empreses de lloguer de patinets elèctrics, que són la majoria dels que circulen pels carrers parisencs, hauran de pagar una taxa d'ocupació de l'espai públic. Fins ara, l'usuari els podia aparcar en qualsevol punt de la via, donat que en treuen un profit comercial. Ara comptaran, a més, amb 500 places d'estacionament perquè no dificultin el pas als vianants.