El peatge més car per als esquiadors

La tarifa del Túnel del Cadí a la C-16, costarà a partir de l'1 de gener 12,07 euros

Els conductors que passen pel Túnel del Cadí paguen el peatge més car de tot l'estat. De fet, els tres trams de peatge més cars d'Espanya són a Catalunya, segons les dades de l'informe Automobilistes Europeus Associats, publicades aquest estiu.

I encara ho serà més. Segons els peatges de les autopistes de titularitat de la Generalitat pujaran el 2,2% de mitjana a partir de l’1 de gener, davant l’alça de l’1,6% registrada el 2018, segons informa 'El Periódico de Catalunya'.

El Diari Oficial de la Generalitat va publicar el 18 de desembre passat la revisió anual de les tarifes i els peatges, que no té en compte els diferents descomptes que s’apliquen a les vies catalanes.

Així, el Túnel del Cadí, a la C-16, costarà a partir del dia 1 de gener 12,07 euros, cosa que suposa un increment del 2,12% respecte al preu d’aquest any. Es tracta d'un tram utilitzat per un gran nombre d'esquiadors i turistes que tenen com a destí Andorra, a més dels mateixos residents al Principat, encara que la majoria opta pel trajecte de Ponts que està lliure de peatges.

El peatge del tram Sant Cugat-Terrassa valdrà 1,44 euros de dilluns a divendres i 2,62 els dissabtes i festius, un 2,13 i 2,34% més que aquest any, respectivament, mentre que el del tram Sant Cugat-Manresa tindrà un preu de 4,41 euros de dilluns a divendres, un 2,32% més, i de 8,01 euros els dissabtes i dies festius, amb un augment del 2,17%.

Els peatges de les autopistes del Ministeri de Foment s’encariran a tot Espanya una mitjana de l’1,67% a partir de l’1 de gener del 2019, davant l’1,91% que han registrat de mitjana per a aquest exercici.

D'altra banda, Abertis ha presentat una oferta al fons d'inversió francès Ardian per fer-se amb el 100% dels túnels del Cadí i de Vallvidrera, segons han assegurat a Efe fonts del sector.

Abertis controla actualment el 50,01% de la concessionària Túnels Barcelona Cadí, que explota les dues infraestructures, i ha fet arribar una oferta a Ardian per la seva 49,99%, segons avança 'El Economista'.

Fonts d'Abertis, ara controlada per la italiana Atlantia i per l'espanyola ACS, de la mà de la seva filial alemanya Hochtief, han declinat fer comentaris sobre aquest procés.

Està previst que en les pròximes setmanes es resolgui aquest procés de venda del 49,9%, en el qual Abertis té dret de tempteig, tot i que Ardian podria vendre aquest paquet a un altre inversor si superés l'oferta d'Abertis.

Túnels Barcelona Cadí gestiona els túnels del Cadí i de Vallvidrera, que sumen 28,5 quilòmetres i 11,5 quilòmetres, respectivament, i la concessió està vigent fins a l'any 2037.

A la fi de 2012, el govern català va privatitzar la gestió de la conservació i l'explotació d'aquestes dues vies de peatge durant 25 anys per 430 milions a l'aliança formada per Invicat, l'empresa que agrupava les concessions de la Generalitat que gestiona Abertis, i BTG Pactual.

No obstant això, al novembre de 2014 el fons francès de capital risc Ardian va anunciar que havia arribat a un acord amb el banc brasiler BTG Pactual per comprar-li la seva participació en el capital de Túnels Barcelona Cadí.