Societat 02/02/2018

La població andorrana present a Instagram es duplica

Els usuaris d'aquesta xarxa social que diuen que són residents a Andorra passen de 22.700 a 45.300 durant el 2017

Ara Andorra
3 min
Una noia escribint al mòbil mentre camina pel carrer. / D. R.

Andorra la VellaSegons dades del gener d'aquest any, un total de 45.300 usuaris que diuen que són residents a Andorra tenen un perfil a la xarxa social Instagram, el doble dels que hi havia al mes de gener del 2017. Són dades de l'estudi 'Andorra i les xarxes socials 2018', publicat per l'empresa Digui.

Amb un 64% de població andorrana present, segons l'estudi, Instagram és la xarxa social que més creix aquest últim any, tot i que es manté en la segona posició, per darrere de Facebook. Les franges d'edat on més s'ha notat aquest increment són les de 25 a 34 anys (+52,3%) i de 35 a 44 anys (+42,8%).

Facebook continua essent la plataforma en línia que més penetració té al Principat, amb un total de 51.300 usuaris, un 10,3% més dels que hi havia al gener de 2017. A dia d'avui, un 72,5% d'andorrans i residents són presents en aquesta xarxa social, gairebé tres quartes parts de la població, segons l'estudi de Digui. Tot i això, el creixement d'aquest darrer any "mostra un alentiment a Andorra". La franja d'edat que més creix és la de 55 a 64 anys (+9%). I tal i com recollia aquest mateix informe l'any passat, el percentatge de la franja de 25 a 34 anys (121,5%) és més elevat del que marcarien les estadístiques de població. Des d'aquesta empresa apunten que una part dels usuaris més joves de Facebook "no indiquen la seva edat real i es posen uns quants anys més". Una altra dada interessant és la dels usuaris de 13 a 24 anys, que després d'un retrocés continu des del 2014, enguany es torna a situar als nivells de 2015 i 2016, amb un 84,7%.

L'ús del Facebook al mòbil entre els usuaris andorrans i residents ha disminuït al voltant d'un 3% respecte al 2017, fins a un 89,7%. La majoria dels que s'hi connecten ho fan des d'un telèfon Android (60%), mentre que la resta hi accedeixen des d'un de la marca Apple (40%).

Linkedin, amb 23.391 professionals registrats, es manté com la tercera xarxa social amb més adeptes. Aquesta xifra, sempre segons la memòria de Digui, representa poc més de la meitat dels assalariats donats d'alta a la CASS (53,2%) i més d'un 41% de la població entre 18 i 65 anys. La segueix Twitter, amb 9.749 comptes actius a la xarxa de l'ocellet, un 13,8% de la població andorrana.

L'ordinador, el dispositiu preferit per accedir a les xarxes

Segons l'estudi de Digui, tot i que el dispositiu més utilitzat pels andorrans i residents per accedir a les xarxes socials continua essent l'ordinador (51%), la diferència amb el mòbil, que és el següent, s'ha escurçat força (40,5%). Al 2017, un 61,9% de la població del Principat preferia l'ordinador, mentre que els que apostaven pel mòbil eren un 29,6%. La tauleta es manté en tercer lloc (8,5%) amb una percentatge gairebé idèntic al de l'any passat. Aquestes dades contrasten amb la tendència mundial, on el mòbil és el que més es fa servir en un 51,9% dels casos, mentre que l'ordinador representa un 43,9%. Ara bé, al conjunt del continent europeu, com a Andorra, un 57,3% dels usuaris prefereixen accedir a les xarxes a través de l'ordinador.

Pel que fa als navegadors, Chrome es manté en la primera posició, amb un 54,5% d'usos en ordinadors i un 55,1% en mòbils. El segon lloc l'ocupa Safari, amb una utilització d'un 13,3% en ordinadors i un 36,4% en mòbils. I segons recull l'informe, "Internet Explorer ha revifat" i és el tercer preferit amb un 16% d'adopció, mentre que Firefox ha reculat i és el quart amb un 10,6%.

Google es manté com a cercador més utilitzat pels andorrans i residents amb un 95,2% de recerques, seguit de Bing i Yahoo.

stats