Previsió de fortes ventades a tot el país de cara a diumenge
Protecció Civil declara l'avís taronja per la convinació de ventades i la baixada dràstica de les temperatures
Andorra la VellaEl Departament de Protecció Civil ha activat la prealerta per fenòmens meteorològics violents davant l’arribada d’una forta pertorbació. El Servei Meteorològic Nacional manté l’avís taronja per ventades extremes que afectaran tot el territori durant la jornada de diumenge.
En aquest sentit, s’esperen ràfegues que podrien assolir els 140 km/h als cims i els 100 km/h als fons de vall. Aquest temporal vindrà acompanyat d’una baixada dràstica de les temperatures i nevades generalitzades a qualsevol cota del país.
Previsió de neu i riscos per ventades a les parròquies altes
D’altra banda, la combinació del vent intens i la neu recent dificultarà severament la visibilitat a les parròquies altes. Les previsions oficials apunten a gruixos de fins a 20 centímetres de neu nova a la cota de 2.000 metres.
Així mateix, el vent del nord augmentarà de forma notable la sensació de fred arreu de les muntanyes. Les autoritats demanen “extremar la precaució al volant” i evitar qualsevol desplaçament innecessari a peu o amb vehicle particular.
Recomanacions de seguretat de Protecció Civil per al diumenge
Finalment, Protecció Civil aconsella retirar objectes de balcons i terrasses per evitar accidents causats per les ràfegues. Cal posar especial èmfasi en la seguretat durant aquest diumenge festiu, limitant les activitats a l’exterior i les sortides de col·lectius vulnerables.