La reputació en línia dels establiments turístics pot rebaixar la nota un 25%

L'executiu multiplica els criteris per obtenir una certa categoria

La reputació en línia dels establiments turístics pot arribar a suposar una rebaixa del 25% de la nota assolida en base als criteris obligatoris i optatius. Així es recull en el reglament regulador de la classificació dels establiments d’allotjament turístic hoteler que el Govern ha aprovat aquest dimecres i que afecta a hotels, aparthotels, hostals i residències, i pensions. Tal com ha posat en relleu el ministre de Turisme, Francesc Camp, els requisits per a l’obtenció d’una certa categoria s’endureixen respecte als que havia vigents des del 2000. A més, seran molts més els que s’hauran de complir, concretament, en alguns casos es tripliquen.

Camp ha destacat que amb aquesta nova metodologia, que és innovadora ja que pocs països tenen en compte altres aspectes que no siguin les infraestructures, es pretén apropar-se “a la forma de contractar i consumir dels clients" i ha destacat que és complicat saber si aquesta novetat suposarà molts canvis respecte a les classificacions actuals. “És prematur parlar de quants hotels poden perdre ni que sigui una estrella”, ha remarcat, afegint que el que farà el ministeri al llarg d’aquest primer any d’adaptació que començarà a comptar el mes de setembre d’aquest any, és fer un acompanyament als establiments, començant per aquells que tinguin una reputació en línia més negativa.

Precisament aquesta reputació en línia suposarà una ponderació de la nota que pot arribar a ser d’un màxim del 10% i d’un mínim del -25%, en funció de la puntuació que rebi l’establiment a la xarxa. A més a més, es tindran en compte tot un seguit de requisits obligatoris i d’altres que seran optatius. Camp ha destacat que del conjunt de requisits, les instal·lacions de les habitacions i els serveis seran el que tindrà més pes.

El cap d’àrea de Turisme, Sergi Nadal, ha destacat que entre els criteris les novetats més significatives són que es tindran en compte la netedat i l’estat de conservació de les instal·lacions; la superfície mínima en metres quadrats de les habitacions, que per exemple serà d’onze metres quadrats per a hotels d’una i dos estrelles i de 22 en el cas de les de cinc estrelles; o que en el cas dels establiments de cinc estrelles el 5% de les habitacions han de ser suites. També es tindran en compte el bon estat dels matalassos, que hi hagi wifi obligatori en àrees comunes a partir de dues estrelles, i a les habitacions a partir de tres, i s’introdueixen l’opció per al client d’indicar que no vol un canvi de tovalloles o de llençols com a mesura mediambiental. A més, caldrà que els establiments comptin amb una pàgina web o un sistema de gestió de queixes i reclamacions.

Pel que fa a l’atenció al client, s’exigirà a tots els establiments que sigui en català i altres dos idiomes i, a partir de quatre estrelles, caldrà que sigui en català i altres tres idiomes. Tenint en compte que el sector ja ha palesat les dificultats que pot comportar aquesta exigència, Camp s’ha mostrat obert a fer formacions si realment es constata aquesta necessitat.

A més a més, es creen segells per a elements diferenciadors com són que els establiments estiguin preparats per al cicloturisme, les estades esportives, el senderisme, la pesca, la salut i el benestar, i les reunions i esdeveniments.

El establiments tindran un any, a partir del setembre, per adaptar-se a aquesta nova reglamentació, un termini que els responsables de Turisme han posat en relleu que s’ha consensuat amb el sector. De fet, Camp ha remarcat l'acord que hi ha hagut amb el sector per treballar un dels reglaments “més esperats i més complexos” dels que es deriven de la nova llei de l’allotjament turístic.

Etiquetes