El risc d'allaus se situa al màxim

L'augment de temperatures i l'arribada de pluges disparen el perill

Imatge del risc d'allaus.
ANA.AD
26/01/2026
1 min

Andorra la VellaEl Servei Meteorològic ha situat el perill d’allaus en el nivell més alt davant l’augment de temperatures previst per a la nit de dilluns a dimarts i l’arribada de pluges a cotes elevades durant el matí. Aquesta combinació pot afavorir la formació de nombroses allaus de neu humida a tots els vessants, amb dimensions grans i, en alguns casos, molt grans.

Els especialistes alerten especialment sobre els vessants obacs, on les capes més profundes del mantell presenten estructures febles de cristalls facetats que poden desprendre’s amb facilitat. Aquestes condicions incrementen notablement el risc de despreniments espontanis.

Segons les previsions, el moment de màxima activitat d’allaus es podria registrar fins al migdia. Davant d’aquest escenari, es desaconsellen les activitats de muntanya i es recomana el tancament preventiu de determinades vies de comunicació, sobretot durant la nit.

A partir de dimarts al matí, la pluja podria arribar per sobre dels 2.000 metres en una àrea extensa, fet que provocarà una lleugera humidificació general del mantell nival. Aquest procés farà que les darreres acumulacions de neu transportada pel vent siguin especialment inestables i susceptibles de desprendre’s.

stats