Societat 05/12/2018

Una 'tassa viatgera' per la lluita contra el càncer

La iniciativa, impulsada per Dani Màrquez, destinarà tots els beneficis a Assandca

Marc Pérez
2 min
El cartell de 'La tassa solidària' presentat aquest dimecres. / M. P.

Andorra la VellaCom a conseqüència de la pèrdua d'un company de la colla castellera a causa d'un càncer el mes de setembre, els Castellers d'Andorra han posat en marxa aquest dimecres una campanya solidària que consisteix en la venda de 'La tassa viatgera' al preu de 8 euros. Una iniciativa que destinarà la totalitat dels seus beneficis a l'Associació Andorrana Contra el Càncer (Assandca) i que ha estat impulsada per Dani Màrquez, un dels membres de la colla.

"Quan vam perdre l'Edu faltava poc per fer el sopar de gala de la colla" i va ser quan Màrquez va decidir crear un homenatge en forma de vídeo per exhibir-lo davant dels seus companys. Mentre buscava imatges de l'Eduard al seu compte de Facebook, va adonar-se que en moltes d'elles l'acompanyava una tassa dels Castellers d'Andorra. Va ser en aquest moment quan li va sorgir la idea de crear aquest projecte. A més, durant la roda de premsa de presentació, ha animat a tots els compradors a fer-se una fotografia amb ella des de qualsevol indret del món amb l'etiqueta #LaTassaViatgera.

El president dels Castellers d'Andorra, Juli Peña, ha manifestat la voluntat d'implicació en aquesta campanya, ja que acostumen a fer accions relacionades amb la cultura però "ens volem implicar més en l'àmbit social". Peña ha destacat que aquesta pèrdua "ens ha tocat de ben a prop" i des de l'associació han pensat que seria adequat involucrar-se més amb aquest tipus d'iniciatives. 'La tassa viatgera' ja compta amb 100 reserves abans de la seva presentació que mostren un gran acte de solidaritat.

Els punts de venda estaran repartits en diferents establiments del país (bar l'Alternativa, llibreria La Puça, carnisseria Belio, Establiments Garrallà i Punt de Trobada) al llarg d'aquest mes de desembre i de tot el 2019. A més, també es podran adquirir en les botigues de marxandatge durant les actuacions dels castellers i a través de les xarxes socials.

Per la seva banda, el president d'Assandca, Josep Saràvia, ha agraït la iniciativa i ha manifestat que mitjançant accions d'aquest tipus el més important no són els beneficis, sinó ser conscients que és quelcom que pot afectar a qualsevol persona. A més, ha afegit que el càncer cada vegada "anirà a més", segons estadístiques realitzades als Estats Units, ja que "com més vivim més possibilitats tenim de patir aquesta malaltia".

Més accions solidàries

L'impulsor de la proposta també ha informat d'una nova iniciativa que s'engegarà el 2019 i que es basarà en la creació d'una botiga alternativa en les properes 25 actuacions de la colla. Aquesta botiga serà totalment solidària i els encarregats del seu funcionament seran els castellers més petits. Els beneficis aniran destinats a diferents associacions del país.

stats