Els tràmits al comú d'Encamp ja es poden fer en línia

Des d'aquest dimecres entra en funcionament un nou portal d'administració electrònica on es poden fer fins a quinze operacions

Des d'aquest dimecres el comú d'Encamp posa en marxa el nou portal de tràmits en línia, al qual es pot accedir des del web comunal, on el ciutadà podrà dur a terme fins a quinze gestions. Per fer-ne ús, és necessari el certificat electrònic de ciutadà, que s'ha de sol·licitar, de forma presencial, presentant el passaport o un document d'identitat, al Servei de Tràmits del Govern d'Andorra. La implantació de l'administració electrònica s'anirà desenvolupant en els propers mesos amb l'objectiu d'oferir els serveis a la ciutadania d'una manera més eficaç i ràpida amb la documentació documental i administrativa a l'hora de fer tràmits.

Amb tot, els tràmits en línia també es podran fer al comú, tot i que hi haurà variacions en el procediment habitual. La documentació presentada per l'administrat serà escanejada i retornada al ciutadà, després d'haver signat el tràmit biometricament a través d'unes tauletes tàctils. Així, només es genera un rebut per al ciutadà amb tota la informació del tràmit.

Els tràmits, que ja es poden fer en línia, són la sol·licitud de vot a la parròquia d’origen, la inscripció a les llistes electorals, la modificació del cens de població, la inscripció al cens de població, la bonificació de la taxa d’higiene, la comunicació d’ encesa de foc, la sol·licitud de retorn de la taxa d’higiene, l’ordre de domiciliació bancària, la declaració de l’ impost sobre rendiments arrendataris, la sol·licitud de modificació de la clàusula cinquena del contracte de cens emfitèutic, la sol·licitud de reclamació sobre la tramitació de l’ IPI, la sol·licitud de subvencions per a l’ embelliment de façanes, l’autorització d’encesa de foc per a barbacoes, la sol·licitud de servei de crida comunal i el recurs.