El vial de la Massana tindrà un primer tram obert el desembre del 2026

Ferré apunta que podran passar "tot el que són vehicles i vehicles de repartiment" però que els camions i busos hauran d'esperar

El ministre de Territori i Urbanisme, Raul Ferré, la cònsol major de la Massana, Eva Sansa, i el cònsol menor, Roger Fité.
ANA
09/12/2025
2 min

La MassanaEl ministre de Territori i Urbanisme, Raul Ferré, apunta que el vial delLa Massana, fins al pont de Bombers i direcció Ordino, entrarà en funcionament en desembre de l’any vinent. Així ho ha anunciat durant una roda de premsa per a explicar l’estat actual de l’obra. Segons Ferré, els trams enllestits seran el 2, el 3 i el 5.3 i per ells podran passar “tot el que són vehicles i vehicles de repartiment”. No obstant això, els camions i els busos hauran de continuar efectuant el seu camí pel centre de la parròquia, “sobretot pel gir que hi ha a la sortida del pont de Bombers direcció Ordino”, que és “complicat”.

D’igual manera, Ferré considera que “al mes de gener ja començarem també el tram 4, que és el que va en direcció cap a Arinsal fins al pàrquing del Telecabina”. El ministre confia que aquest pugui estar enllestit “l’any 2027”.

Preguntat pel pressupost, el ministre ha destacat que “més o menys anem potser un 5-10% per sobre” del que s’havia dit inicialment, perquè “també hem de comptar que el preu dels materials s’ha anat apujant”, però que “més o menys el pressupost i el que havíem pensat anirà per aquí”.

Ferré ha volgut agrair al comú també “que hagin ficat el seu gra de sorra”, ajudant “a firmar els convenis amb els veïns” i pagant “el 60% del tram 2, que són 5 milions d’euros”. Ferré ha assenyalat que aquesta obra “ens permetrà guanyar en qualitat de vida a tota la gent de les valls del nord, tant de la Massana com d’Ordino, i sobretot també els pobles d’Anyós i d’Aldosa”.

Per la seva part, la cònsol major de la parròquia, Eva Sansa, ha recordat que “en el darrer mandat una de les queixes més recurrents eren justament els embotellaments que hi havia a la Massana”, tot destacant també que “hi ha un punt just al telecabina que és el punt més contaminat de tot Andorra”. Per tant, “creiem que hi haurà un abans i un després del que és el centre urbà de la Massana” amb l’arribada del nou vial.

Sansa també ha volgut tranquil·litzar els veïns, ja que “és veritat que, vulguem o no, hi ha certs inconvenients a l’hora de fer les obres perquè sempre n’hi ha alguna que altra queixa”, però “és un inconvenient que demanem als ciutadans que tinguin en compte”, perquè “serà per un bé futur de tots els maçanencs”.

La desviació de Sant Julià de Lòria

Ferré també ha destacat que la desviació de Sant Julià “també va amb els ‘timings’ estipulats”. El ministre ha explicat que “us vaig dir que la màquina tuneladora arribaria al desembre”, però que, finalment, “ho farà en gener, perquè nosaltres, des d’aquí a Andorra, estem fent els treballs del túnel, que estan condicionant ja la boca perquè quan arribi la màquina ja pugui entrar directe i foradar”. Ferré ha assenyalat que aquesta “és una obra diferent de la de La Massana”, però que s’intentarà “treballar de nit i treballar de dia”, ja que “amb dos torns avances molt més el temps d’execució”.

stats