Els vols a l'aeroport operen amb normalitat amb la nova companyia

TSA substitueix Twin Jet amb dos enllaços amb Mallorca, un amb Madrid i sense el de Marsella, per manca de reserves

El segon cap de setmana de vols a l'aeroport d'Andorra-la Seu ha començat amb tota normalitat després que Viatges Regina decidís rescindir el contracte amb l’aerolínia francesa Twin Jet, que és qui havia d’operar des de l’aeroport d’Andorra-la Seu a Palma, Madrid i Marsella fins a principis d’abril. La companyia que ara es fa càrrec dels vols és el Teu Soci Aeri (TSA), amb un jet bireactor Cessna Citation II amb una capacitat de vuit passatgers, menys que el de Twin Jet.

Això obliga aquest cap de setmana a fer dos vols a Palma, en lloc d’un, ja que s’havien venut gairebé totes les places de l’avió de Twin Jet. Tot i això, com que aquesta setmana no s’ha venut cap plaça del vol a Marsella, l’horari de l’avió de Palma s'ha avançat, per dur a terme les dues rotacions. Els vols a Madrid, en canvi, es duen a terme normalment, ja que no hi haurà més de vuit passatgers.

El divendres de la setmana passada, en la jornada inaugural, el pilot de Twin Jet no va voler aterrar a l’aeroport alturgellenc quan tornava de Madrid, alegant mala visibilitat, quan des de l’equipament asseguraven que aquesta era bona. Des de Viatges Regina no qüestionen la professionalitat del pilot, però han subratllat que no s’han complert les expectatives amb Twin Jet. En cas de no poder aterrar, la primera opció era Alguaire i no Girona, que és on es va dirigir el pilot.

TSA, que té la base al mateix aeroport d'Andorra-la Seu i ofereix també servei d'aerotaxi, compta entre els seus clients amb pilots de motos com els germans Espargaró o Jorge Lorenzo. L'objectiu de la companyia és disposar ben aviat d'un avió comercial ATR72 amb capacitat per a 60 passatgers. Aquest model d'avió es va desenvolupar estenent el fusellatge de l'ATR 42 amb l'objectiu de respondre a la demanda creixent, per part dels operadors, d'aeronaus regionals de més capacitat.