Vuit quilòmetres de trànsit dens per accedir al Principat
L'N-145 pateix cues des de la Seu d'Urgell fins a la frontera hispanoandorrana, i tres quilòmetres de retencions a Sant Julià
Andorra la VellaLes previsions no fallen i de nou l'accés al Principat per carretera es complica. Des de dos quarts de dotze del matí, l'N-145 ha patit trànsit dens amb aturades, vuit quilòmetres de cues, des de la Seu d'Urgell, per entrar a Andorra per la frontera del riu Runer, segons ha informat Mobilitat. A més, Sant Julià ha patit tres quilòmetres de congestió en sentit nord. A les tres de la tarda la circulació ha recuperat la fluïdesa.
Mobilitat ha indicat que la previsió d'entrada és de 109.276 vehicles per les festes de Nadal, i de 100.404 vehicles més en els dies de reis. En total, per les dues fronteres, s'espera que des del divendres 22 de desembre i fins al 7 de gener l'entrada global de vehicles sigui de 209.680 vehicles. Mobilitat preveu que a partir de dimarts que ve, dia 26, la circulació serà densa cada dia, almenys fins després d'Any Nou.
El president de la Unió Hotelera d'Andorra, Manel Ara, ha detallat que les festes de Nadal presenten dues fases: la primera, des del divendres 22 fins al dilluns 25, dia de Nadal, i la segona, del 28 de desembre al 3 de gener. Pel que fa a la primera part, els hotels estaran entre el 60 i el 70%, i serà més elevada l'ocupació a les parròquies altes per la seva proximitat amb les pistes d'esquí; mentre que pel que fa a la segona, ja s'han reservat al voltant del 85% dels llits disponibles. L'arribada de turistes es nota a la xarxa viària.