Un accident en direcció al Pas de la Casa deixa un ferit molt greu
El sinistre va tenir lloc a tocar d'Ax-les-Thermes i la carretera d'accés al Principat, l'RN20, va quedar tallada i es va habilitar una via alternativa
Andorra la VellaUn nou accident de trànsit ha obligat a mobilitzar els serveis d’emergència aquest diumenge 4 de gener del 2026 a la carretera RN20, a l’Arieja. El balanç és de tres persones ferides, una de les quals en estat molt greu. El xoc frontal l’ha protagonitzat dos vehicles a pocs quilòmetres de la frontera, a la comuna de Lassur que és a tocar d’Ax-les-Thermes.
L’accident s’ha produït en el matí de diumenge en aquest eix viari, conegut per la seva elevada sinistralitat i que els caps de setmana acull milers de trajectes de persones que van i venen del pas
Els serveis de rescat han atès les tres víctimes al mateix lloc dels fets abans de traslladar-les al Centre Hospitalari Intercomunal de les Valls de l’Arieja. Segons fonts d’emergències, una de les persones ferides ha estat evacuada en situació d’urgència absoluta.
En el dispositiu hi han participat una unitat del SAMU i tretze bombers. L’accident ha obligat a tallar temporalment la circulació a la RN20, i la gendarmeria ha habilitat un desviament alternatiu mentre s’allargaven les tasques de rescat i neteja de la via.