Intent de frau amb SMS amb l'excusa d'un paquet pendent
L’objectiu d’aquests missatges és robar dades personals a través d’un enllaç fraudulent inclòs en el text
Andorra la VellaLa Policia d’Andorra ha alertat aquest dilluns de la detecció d’un enviament massiu de missatges SMS fraudulents, coneguts com a smishing, que intenten enganyar les víctimes fent-los creure que tenen un paquet pendent de lliurament. L’objectiu d’aquests missatges és robar dades personals a través d’un enllaç fraudulent inclòs en el text.
“No volen lliurar-te cap paquet”, adverteixen des del cos d’ordre en una publicació a la xarxa X, on recorden que es tracta d’un intent de pesca de dades (phishing) mitjançant missatgeria mòbil.
La policia recomana no obrir l’enllaç, no compartir cap informació personal i esborrar immediatament el missatge. També demanen als ciutadans que mantinguin la vigilància i informin de qualsevol activitat sospitosa per ajudar a prevenir aquest tipus de delictes.