Xoc final i sinistre total en una persecució policial a l'avinguda Tarragona

Un jove ha estat condemnat per conducció temerària i va donar positiu en alcoholèmia, cànnabis i amfetamina

Un vehicle de la policia.
ARA Andorra
24/06/2025
2 min

Andorra la VellaUna parella i un amic van sortir de la discoteca Kapital. L’amic era el propietari del cotxe amb el qual havien vingut, però com estava “força perjudicat”, l’altre jove va decidir que conduiria. Quan van sortir, una patrulla de policia va veure el vehicle i va reconèixer el conductor com algú que se li havia retirat el permís. Van posar les llums perquè s’aturés i el jove va decidir fugir a gran velocitat.

Es va iniciar una persecució en sentit ascendent per l’Av. Tarragona, l’Av. De la Borda Nova i el carrer Terravella, intersecció que es troba en un canvi rasant i sense visibilitat on l’acusat va envair el carril contrari de circulació. Novament en el carrer Terravella, via amb un doble revolt i amb un canvi de rasant, va tornar a ocupar el carril contrari. Això va provocar que impactés contra un Ford Fiesta estacionat.

A 120 per hora

El jove va tornar cap a l’Avinguda Tarragona amb una velocitat tan alta que el cotxe patrulla el va perdre. Quan va arribar a l’Avinguda Tarragona, però es va trobar amb un altre cotxe patrulla que va iniciar una nova persecució. El cotxe fugitiu va accelerar encara més en direcció a la rotonda del KM.0 arribant a superar els 120 quilòmetres per hora sense reduir ni als passos de vianants o les rotondes.

Quan va arribar a la rotonda del Km.0 l’alta velocitat li va fer perdre el control en traçar el revolt. Es va estimbar contra una barana i finalment contra un arbre. El cotxe va quedar en estat de sinistre total. El jove va sortir del cotxe i va fugir corrents. Els agents el van perseguir fins que el van aconseguir aturar i emmanillar. En l’escorcoll que se li va fer se li va trobar una paperina d’un gram de cocaïna. En el test d’alcoholèmia va donar positiu amb 1,65 grams d’alcohol per litre de sang. I en el de drogues va donar positiu en cànnabis i amfetamina.

Més enllà de la conducció temerària, el jove va al·legar una explicació, que ni en primera ni en segona instància judicial ha estat acceptada, respecte a que portés un gram de cocaïna. Va dir que quan es trobava dins de la discoteca Kapital, un home desconegut li donà un cop en voler passar. El jove li hauria recriminat l’acció i l’home li hauria contestat que era policia i li va donar dues paperines de cocaïna. Ell n’hauria tirat una a terra i l’altra l’hauria conservat, tot i declarar que no és consumidor de drogues.

La condemna ha estat exemplar: divuit mesos de presó dels quals sis a la Comella, quatre anys sense carnet de conduir i 5.300 euros de multa.

stats