Canillo avança en el projecte de pisos modulars per allotjar temporers
El cònsol ha remarcat que estan en negociacions per aconseguir la cessió del terreny
Andorra la VellaCanillo continua avançant per trobar solucions d’habitatge per als treballadors temporers que arriben cada temporada d’hivern. El comú està treballant en la creació d’un conjunt de pisos modulars amb capacitat per a unes 300 persones, segons ha explicat el cònsol major, Jordi Alcobé.
Segons RTVA, el projecte preveu construir un centenar d’habitatges en una parcel·la a la zona de Soldeu, pendent encara de cessió, i cada unitat podria acollir dues o tres persones. L’objectiu és garantir que els temporers disposin d’un allotjament digne mentre treballen al país, amb la col·laboració del sector de la neu. En canvi, s’ha descartat la primera ubicació prevista a la zona del Canaro.
El cònsol ha remarcat que estan en negociacions per aconseguir la cessió del terreny i poder iniciar les obres quan abans millor, considerant que aquesta iniciativa respon a una necessitat real per al bon funcionament de la temporada d’hivern.
D’altra banda, Alcobé ha mostrat la seva sorpresa pel retard en l’adjudicació dels pisos a preu assequible a l’antic hotel Pellicer, especialment tenint en compte l’increment de població que ha viscut Canillo en els darrers anys. Tot i això, confia que es podran adjudicar ben aviat per contribuir a pal·liar la demanda d’habitatge a la parròquia.