Hem patit una sobredosi de Lou Reed?
Finals del franquisme. Lou Reed publica l'elapé Rock'n'roll animal . A la cara B hi ha la peça Heroin . Als censors els sembla massa fort que una cançó sobre la droga aparegui en un disc, i perpetren un nyap gloriós consistent a treure-la i posar al seu lloc cançons d'una altre elapé de Reed, Transformer . Aquí un servidor va ser un dels que van anar a Andorra a comprar la versió sense censurar i també va ser un dels que van sentir la llegenda que afirmava que la versió espanyola, de la qual encara conservo un vinil, anava molt buscada pels col·leccionistes europeus. Amb això vull dir que Lou Reed ha sigut un músic que m'ha interessat, cosa que, però, no m'ha evitat una certa sorpresa per la reacció mediàtica que ha provocat la seva mort. Em temo que Reed va ser un símbol per a la generació que ara mateix decideix els continguts en molts mitjans, i que això explica aquesta petita sobredosi, però era un desconegut per a les generacions següents, que no entenen res des de fa dos dies. Com, per exemple, que el TN vespre de diumenge obrís amb aquest tema i hi dediqués cinc minuts (de rellotge). "¿Tan important era Lou Reed?", em preguntava ahir una persona amb un cert interès per la música, però que pràcticament no sabia qui coi era el novaiorquès. I la resposta que se m'acut és: aquesta persona i d'altres com ella, ¿com podien no conèixer-lo i valorar-lo si realment era tan bo com ara diu tothom? Quant feia que no sonava a la ràdio o que no el vèiem a la tele? Cada dia parlem de Lady Gaga, que està molt bé, però al món global podríem globalitzar-ho tot, no? Inclosa la nòmina de músics a conèixer.