Opinió02/12/2020

Per la qualitat i l’optimització del servei públic

Carta oberta de la Junta del Sindicat de Personal Adscrit a l’Administració General (Sipaag)

Sipaag

Un servei públic òptim i de qualitat és interès de tots, i especialment dels treballadors de l’Administració. Per això, la Junta del Sindicat de Personal Adscrit a l’Administració General (Sipaag) som els primers a fer propostes de millora, que esperem que es rebin amb predisposició i ment oberta.

Així, creiem en la digitalització de l’Administració com a oportunitat per millorar l’atenció al públic, perquè estalvia temps i evita desplaçaments innecessaris als ciutadans. Igualment, aquesta adaptació permet reduir el malbaratament energètic i de recursos que comporta un sistema exclusivament presencial.

Cargando
No hay anuncios

Ara bé, això no vol dir ni que tothom hagi de dominar a la perfecció totes les eines i plataformes tecnològiques i digitals, ni tampoc que sempre es requereixi la presència física al lloc de treball. La majoria de treballadors públics, i especialment els que fins fa poc se sentien menys còmodes amb les noves tecnologies, han fet un esforç per incorporar-les a la feina diària, i hem aconseguit entre tots que l’Administració lideri aquest procés de digitalització que és un projecte de país.

És en aquest sentit, i per millorar el servei alhora que optimitzem recursos, que al Sipaag defensem la necessitat d’un equilibri entre veterania i joventut entre el personal de l’Administració general. Pensem que la veterania del personal no és cap feblesa, sinó que és un dels nostres punt forts perquè garanteix experiència, dedicació i vocació de servei a la ciutadania. Les treballadores i els treballadors que acumulen més anys de servei tenen uns principis i coneixements específics que cal posar en valor i transmetre.

Cargando
No hay anuncios

No podem deixar de constatar que els plantejaments de reducció de costos que arrosseguem des de fa anys, amb restriccions de contractació de nou personal, ens han passat factura i ara tenim una plantilla relativament envellida. Molts ens hem adaptat a l’ús de les noves tecnologies, però en canvi no s’ha pogut efectuar un relleu generacional que seria positiu i que s’hauria de produir amb naturalitat.

Així doncs, oferir al personal la possibilitat de jubilar-se, o prejubilar-se si finalment es recupera aquesta opció, en condicions dignes hauria de repercutir en la qualitat del servei i afavorint la transició i el relleu generacional. Aquest tipus de mesures s’han d’entendre com a millores laborals i de reconeixement de la tasca i dedicació a l’Administració durant tants anys. Però si aquestes opcions es plantegen per una qüestió merament de reducció de costos, tornarem a caure en el mateix error de sempre. Com a primers interessats a fer-ho bé, esperem que la reforma de la legislació sobre la funció pública prioritzi els criteris d’equilibri i qualitat del servei.