Andorra defensa a Estrasburg el model de convivència religiosa

La delegació andorrana a l’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa ha participat aquesta setmana en la sessió de primavera

La delegació del Consell General a la sessió de primavera de l'APCE.
ANA
25/04/2026
2 min

Andorra la VellaLa delegació andorrana a l’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa ha participat aquesta setmana en la sessió de primavera celebrada a Estrasburg, marcada per la necessitat de reforçar el lideratge democràtic a Europa en un context internacional complex. La trobada, que s’ha allargat del 20 al 24 d’abril, ha posat el focus en la defensa dels drets humans, l’estat de dret i la lluita contra diverses formes de discriminació.

La cap de la delegació andorrana, Berna Coma, ha intervingut en els debats sobre discriminació per motius religiosos i sobre la implementació del Conveni d’Istanbul. En aquest marc, ha destacat el model andorrà de convivència religiosa i ha defensat la necessitat de continuar avançant en polítiques de prevenció de la violència de gènere, especialment a través de l’educació i la sensibilització.

Per la seva banda, la consellera general Susanna Vela ha participat en el debat sobre la llibertat religiosa, on ha reivindicat aquest dret com a fonamental, incloent-hi també el dret a no professar cap creença. Vela ha advertit de l’augment de la intolerància religiosa a Europa i ha apostat per reforçar les garanties jurídiques, el diàleg interreligiós i les polítiques educatives.

En relació amb l’impacte dels discursos d’odi i la violència en la política, la consellera general Meritxell Alcobé ha defensat la necessitat de consolidar una cultura democràtica basada en el respecte i el diàleg, així com de reforçar els marcs legals per preservar la participació política.

Durant la sessió, també s’han aprovat diverses iniciatives rellevants, entre les quals destaquen les relatives a l’abolició universal de la pena de mort, la lluita contra el dúmping social i l’explotació laboral, així com la protecció dels drets d’autor en l’era de la intel·ligència artificial. Aquestes propostes han comptat amb el suport de la delegació andorrana.

Paral·lelament als debats plenaris, les representants del Principat han participat en diferents comissions i xarxes de treball de l’assemblea, en el marc del seguiment habitual de l’activitat parlamentària europea.

La sessió també ha acollit el lliurament del Premi Museu del Consell d’Europa 2026 al Young V&A, reconegut per la seva aposta per situar infants i joves al centre de l’experiència cultural.

stats