El teu iPhone andorrà envia SMS al Regne Unit sense saber-ho tu?
En els últims tres mesos Andorra Telecom ha detectat que 7.300 usuaris han enviat, en almenys una ocasió, un missatge de text al Regne Unit
Andorra la VellaSi utilitzes iPhone i tens el costum de revisar les factures de la línia telefònica, en alguna ocasió, hauràs vist que sense tu saber-ho el mòbil envia missatges (SMS) al Regne Unit i això acaba suposant un cost a la factura mensual. Segons Andorra Telecom aquest problema es va detectar fa un parell o tres d’anys però és una informació desconeguda per a molts usuaris. Els dispositius mòbils d’Apple (iPhone) que utilitzen FaceTime o iMessage envien automàticament missatges als serveis de la companyia, a la Gran Bretanya, i suposa un cost per al client. Aquests missatges s’envien sense que l’usuari se n’adoni i, fins i tot, no apareixen dins la safata dels SMS enviats i, per tant, està totalment ocult. L’usuari només ho pot detectar si visualitza la factura desglossada de la seva línia mòbil.
Aquests missatges que s’envien sense que l’usuari ho sàpiga, ho fan a diferents números de telèfon però tots amb el mateix prefix (0044) i tenen un cost aproximat de 28 cèntims per cada un. Segons ha informat Andorra Telecom a l’ARA Andorra, des del novembre fins ara, són 7.300 els usuaris de la parapública que utilitzen aquests dos serveis i que, per tant, han enviat en alguna ocasió missatges al Regne Unit, però només una setantena n’han enviat més de 50 en els últims tres mesos.
L’iPhone andorrà que ha enviat més SMS en els últims tres mesos ha registrat 349 missatges enviats a la Gran Bretanya, en la segona posició trobem un usuari que n’ha enviat 341 i en la tercera 283, segons ha informat Andorra Telecom.
Quina solució hi ha?
Fins al moment l’única solució que s’ha trobat és deixar d’utilitzar el FaceTime i l'iMessage. D’aquesta manera els SMS es deixaran d’enviar i no suposarà un cost adicional pel client. Tot i així, cal estar alerta perquè en cas que en el dispositiu surti un avís per activar aquest servei sempre s’ha de denegar l’accés, perquè si no ja tornaria a passar el mateix. Tot i així, davant la problemàtica, Andorra Telecom s’ha posat en contacte amb Apple per mirar de trobar una altra solució i investigar el cas.