“Dir que soc d’ultradreta o populista és el refugi dels qui no tenen projecte”

Montaner respon a les crítiques del PS i rebutja les etiquetes ideològiques per voler mantenir la neutralitat sobre el conflicte a Palestina

Carine Montaner, presidenta d'Andorra Endavant
29/07/2025
1 min

Andorra la VellaLa presidenta del grup parlamentari Andorra Endavant, Carine Montaner, ha sortit al pas de les crítiques que ha rebut per part del Partit Socialdemòcrata per acusacions que considera infundades i motivades per la manca de propostes reals dels seus detractors.

Des del seu partit, asseguren que no entren en provocacions i que continuaran treballant per una “política útil”, centrada en respostes reals a problemes urgents com la crisi d’habitatge, especialment per a joves, famílies i gent gran.

També han denunciat el que qualifiquen de “desqualificacions sistemàtiques” a iniciatives com les cases modulars assequibles, pisos de 20 m² voluntaris o comunitats dignes per a la tercera edat.

Crida a la neutralitat

“Ens han acusat de voler fer viure la gent en contenidors, però nosaltres defensem models europeus ja consolidats”, ha recordat Montaner. “Quan no hi ha arguments, s’ataca la persona que fa la proposta. Però la ciutadania no busca espectacles: vol resultats, opcions i respecte”. Sobre el reconeixement de Palestina, que el PS i Concòrdia han tornat a demanar després de l’anunci del copríncep Macron.

Montaner per la seva banda afirma que: “És un conflicte molt complex, amb més de 80 anys d’història. No és el moment d’adhesions simbòliques, sinó de coneixement, prudència i equilibri”, ha dit, apuntant que “molts polítics desconeixen la història i parlen amb una lleugeresa que no contribueix a la pau”.

Andorra Endavant critica que l’oposició, en lloc de fiscalitzar el Govern, “es dediqui a desacreditar altres forces de l’oposició” com ells mateixos, una actitud que qualifiquen de “política estèril que no aporta res a la ciutadania”.

stats