Microsites Gastronomia 30/10/2018

L'Andorra a Taula guanya set restaurants

Les jornades gastronòmiques tornen del 2 de novembre al 2 de desembre, amb una proposta de menús que van dels 22 als 40 euros

C. G.
2 min
El cuiner de Can Manel Carles Flinch, el president de la UHA, Carles Ramos, i el xef Roger Biosca, de l'Hotel Isard, presenten l'Andorra a Taula. / C. G.

Andorra la VellaBones notícies per a les jornades gastronòmiques Andorra Taula, en la que serà la seva dotzena edició. Onze nous establiments s'han adherit a les jornades que tindran lloc del 2 de novembre al 2 de desembre, per quatre que han decidit no continuar. En total, per tant, són 32 els restaurants que oferiran propostes de menús "de nivell" durant aquest període, tal com ha explicat el president de la Unió Hotelera d'Andorra (UHA), Carles Ramos. L'any passat van ser 25 i, per tant, aquesta dotzena edició s'amplia amb set propostes culinàries, que sobretot aposten pel producte de país i de temporada. Es torna a xifres de fa dos anys.

L'altra bona notícia, ha afegir Ramos, és que s'hi ha adherit un restaurant de Canillo. La UHA treballa perquè les jornades arribin a totes les parròquies, també les altes, tot i que "costa" perquè molts dels establiments tanquen durant el novembre.

De mitjana, l'any passat els restaurants van vendre 7.044 menús durant totes les jornades. Es confia arribar, i fins i tot superar aquesta xifra. L'Andorra Shopping Festival, que comença aquest pont de Tots Sants, hauria d'ajudar a impulsar aquesta crescuda, confien des de la Unió Hotelera.

De nou, l'Andorra a Taula comptarà amb la col·laboració d'Estrella Damm. Tots els menús aniran maridats amb la cervesa Inèdit. Tindran un cost entre els 22 euros els més barats, i els 40 euros els més cars.

Flinch ha exposat que aquestes jornades, a més de portar comensals als restaurants en una època de l'any complicada, motiven els cuiners per idear en les seves propostes. Però "s'hi ha de creure", ha exposat Flinch. Del mateix parer s'ha mostrat Carles Biosca, xef del restaurant Isard. L'any passat el seu establiment va adherir-se a les jornades per primer cop, i el creixement de menús va ser "espectacular".

Pel que fa a la tipologia de client, el percentatge es troba entre un 70% de gent de país i un 30% de turistes, ha explicat Ramos. Però el pes dels turistes sobre el total augmenta amb el pas de les jornades, ha celebrat.

stats